مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در مراسم رونمایی از تیرآهن H24؛ محصول جدید ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان مهار تورم و افزایش تولید که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است ، گفت : این مجتمع عظیم صنعتی برای انجام وظایف خود در راستای افزایش تولید، در سه بخش افزایش کمی تولید ، کاهش قیمت تمام‌شده و تولید محصولات ارزش افزا برنامه‌ریزی کرده است .
وی افزود : در ۵۵ روز گذشته افزایش تولید در ذوب‌آهن با تولید بیش از برنامه محقق شده است که امیدوارم تا پایان سال این روند تداوم داشته باشد . در بخش کاهش قیمت تمام‌شده که افزایش تولید و تأمین کیفی مواد اولیه نقش مهمی دارد نیز ، شاهد اتفاقات خوبی هستیم و در مقایسه با سال‌های گذشته شرایط بهتری ایجادشده است . البته در تأمین زغال داخلی مشکلاتی هست که امیدوارم حل شود .
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن گفت : در خصوص تولید محصولات ارزش افزا نیز ، خوشبختانه موفق به تولید H24 شدیم که در کارگاه نورد ۶۵۰ حاصل شد . برای تولید این محصول ، در بخش فولادسازی موفق به تولید شمش ۳۲۰*۲۵۰ شدیم که علاوه بر آن امیدوارم با تولید شمش ۳۶۰*۲۵۰ بتوانیم ۶ محصول جدید دیگر تا پایان سال به سبد محصولات ذوب‌آهن اضافه کنیم .
تولید H24 سرآغازی از بهار تولید در ذوب‌آهن اصفهان
محمدامین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت : توسعه سبد محصولات ارزش افزا در ذوب‌آهن اصفهان با حمایت مدیرعامل کارخانه،معاونت بهره‌برداری و تلاش و کوشش کلیه بخش‌های شرکت،آینده بسیار روشنی پیش رو دارد و بر این اساس امروز تیرآهن H24بر پایه شمش ۲۵۰*۳۲۰ تولیدی بخش فولادسازی شرکت به‌عنوان سرآغازی جدید از بهار تولید در ذوب‌آهن اصفهان،رونمایی شد.
وی افزود : اگر کشور ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد دنیا قرار دارد،این موفقیت مدیون و مرهون ذوب‌آهن اصفهان است که از دیرباز تاکنون تلاشگران این شرکت مادر صنعتی درجایی جای ایران‌زمین، در ساخت و بهره برداری از پروژه‌های گوناگون منشا تحول و نوآوری هستند.
مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد : تیرآهن H24 ثمره زحمت و عَرق جَبین تلاشگرانی است که تولید را محور زندگی شخصی و شغلی خود قرار دادند و همین جا شایسته می دانم از همه این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.
یوسف زاده خاطر نشان کرد : تحول با توسعه اتفاق می افتد و انشاا… با فراهم شدن زیرساخت های تولید، روز به روز سبد محصولات ارزش افزای ذوب‌آهن در مسیر شکوفایی افزون تر قرار می گیرد و در یک جمله می گویم ذوب‌آهن اصفهان این توانایی را دارد که به زودی نیاز سازه ای کشور را در هر مقطع و سایز مورد درخواست تامین نماید.
ذوب‌آهن اصفهان دانشگاه صنعت فولاد کشور است
آیت ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب‌آهن در این آیین گفت: این مجتمع عظیم صنعتی ، دانشگاه صنعت فولاد کشور است و بخش مهمی از نیروی انسانی صنعت فولاد کشور را آموزش داده است.
وی افزود : روزی که هیچ خبری از تولید فولاد در ایران نبود، ذوب‌آهن اصفهان بنیان نهاده شد و توسعه یافت و صنعت فولاد کشور را نیز توسعه داد.
مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت تصریح کرد : در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم،رشد تولید» نامگذاری شده، نیاز است کلیه بخش های کشور برای رشد و توسعه بیش از پیش در ذوب‌آهن اصفهان، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.