اقتصاد بازار: مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بومی سازی تجهیزات گام مؤثری در مسیر اقتصاد مقاومتی است که البته برای کسب موفقیت بیشتر در این راه می توان با حمایت بیشتر از سازندگان داخلی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی ساخت از شرکت های سازنده بزرگ خارجی به داخل کشور گام برداشت.
به گزارش پایگاه خبربی اقتصاد بازار، بهرام سبحانی در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه، بر ایمنی کارکنان و تجهیزات، بومی سازی سهم بیشتری از قطعات، تکمیل هرچه سریعتر پروژه های توسعه مجتمع فولاد سبا تا پایان سال جاری و تسریع در بهره برداری از پروژه جمع آوری، تصفیه و استفاده از پساب های شهرستان های لنجان و مبارکه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه حتی یک حادثه هم برای شرکت زیاد است، گفت: از آنجایی که تمامی کارکنان باید با حوادث مسئولانه تر برخورد کنند، با قدری تمرکز بر منشأ حوادث متوجه می شویم که هریک از افراد در پست های مختلف به نوعی در شکل گیری حوادث به سهم خود نقش داشته اند. از این رو باید علل اصلی حوادث از بدو امر تا زمان بروز مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان از اتفاقات مشابه در نوبت های بعدی جلوگیری کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به نقش سازنده بومی سازی تجهیزات در صنعت، تصریح کرد: بومی سازی تجهیزات کار بسیار بزرگ و ارزشمندی برای کشور است. بسیاری از اقلام هستند که پیش از این از خارج از کشور خریداری می شدند و اکنون بومی سازی می شوند، با این حال هنوز هم می توان سهم بیشتری از تجهیزات را در داخل کشور ساخت.
وی یادآوری کرد: به خاطر داشته باشیم بومی سازی تجهیزات گام مؤثری در مسیر اقتصاد مقاومتی است که البته برای کسب موفقیت بیشتر در این راه می توان با حمایت بیشتر از سازندگان داخلی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی ساخت از شرکت های سازنده بزرگ خارجی به داخل کشور گام برداشت.
سبحانی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم هر تجهیزی که برای بومی سازی مورد مطالعه طرح قرار می گیرد و به شرکت سازنده سپرده می شود، حتماً باید با کیفیت ساخته شود، چرا که ممکن است همان تجهیز بومی سازی شده اگر از کیفیت و استانداردهای لازم در ساخت برخوردار نباشد، زمینه ساز تولید خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری برای نیروی انسانی و تجهیزات شرکت باشد.
سبحانی با اشاره به ضرورت انتقال دانش فنی از کارکنان با تجربه در حال بازنشستگی به نیروهای جوان تر، گفت: فولاد مبارکه در بخش نیروی انسانی همواره نسل به نسل در حال عوض شدن است، از این رو باید نیروهای با تجربه دانش خود را به جوان تر ها منتقل نمایند تا هیچ گاه خلع وجود تجربه کافی، خدشه ای بر سازمان وارد ننماید.