مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به اصفهان خبر داد. غلامرضا قائدیها، با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان اظهار داشت: صبح روز سه‌شنبه در پاویون فرودگاه بین‌المللی شهیدبهشتی اصفهان از معاون اول رئیس جمهور استقبال به عمل خواهد آمد. وی افزود: با حضور معاون اول رییس جمهور سه طرح اقتصادی، صنعتی و خدماتی در استان اصفهان به بهره برداری می رسد. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان ادامه داد: این طرحها شامل رونمایی برند شهری اصفهان، افتتاح مرحله سوم خط یک قطار شهری و طرح توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا در روز 19 تیر با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح می شود.
شایان ذکر است، طرح بزرگ صنعتی مجتمع فولاد سبا در سال 82 در کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید و در سال 85 با تبادل قراردادی بین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه،‌ این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد. مجتمع فولاد سبا با ظرفیت تولید 700 هزار تن ورق فولاد از استعداد لازم برای افزایش تولید تا سقف 1.4 میلیون تن در سال برخوردار است؛ سبا نخستین واحد صنعتی کشور است که ورق فولادی ضد زنگ تولید می کند و با تولید این محصول، نیاز کشور به ورق های ضد زنگ و استیل تامین می شود. با بهره برداری از طرح توسعه فولاد سبا با 220 میلیون یورو سرمایه گذاری با اشتغالزایی مستقیم 150 نفر ظرفیت تولید کلاف نورد گرم ، ورق های فولادی و ورق آجدار از 750 هزار تن به یک میلیون و 600هزار تن افزایش می یابد. همچنین باحضور جهانگیری دراین شرکت فولادی بزرگ، تصفیه خانه پساب های صنعتی، کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه، نیروگاه 25 مگاواتی (CHP) فولاد سبا و ایستگاه تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه وارد مدار تولید می شود.
قائدیها تاکید کرد: شرکت در شورای اداری استان اصفهان و رونمایی از پرتال جامع سرمایه‌گذاری استان در جلسه شورای اداری رخ می‌دهد که این رخداد بسیار برای توسعه استان اصفهان مهم است. به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، برند شهری اصفهان هم طرحی علمی، پژوهشی وبین المللی تلفیقی از هنرهای اصیل اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی تهیه شده است که در سفر معاون اول رییس جمهور رونمایی می شود.
همچنین در سفراسحاق جهانگیری به اصفهان مرحله سوم خط یک قطار شهری نصف جهان به طول 5 کیلومتر مجهز به شش ایستگاه با 800 میلیارد تومان هزینه در سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان برای جابجایی مسافران افتتاح می شود. خط یک متروی اصفهان از شمال شهر اصفهان آغاز شده و با پیمودن مسیری به طول بیش از 20 کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد.