نشست روز میراث فرهنگی و موزه ها با حضور مدیران کل وزارت میراث فرهنگی و حضور مجازی معاونان میراث فرهنگی استان های مختلف پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در سالن فجر ارگ آزادی برگزار شد.

در این برنامه معاونان برنامه های مربوط به هفته میراث فرهنگی را در استان خود تشریح کردند. به عنوان مثال معاون میراث فرهنگی استان مازندران به صورت مجازی از رونمایی کاخ صفی آباد بهشهر خبر داد و گفت: در این هفته همچنین غیر از بازدید مجازی از آثار تاریخی نشست تخصصی نیز برای راهنمایان گردشگری خواهیم داشت.

در ادامه این برنامه سید هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر بافت ها و بناهای تاریخی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سریال «زیر خاکی» و ترویج گنج یابی توضیح داد: این سریال اگرچه با اقبال عمومی مواجه شده اما موضوع آن گنج یابی نیست. از یکی از دست اندرکاران این سریال سوال کردم گفت پیش از پایان و نتیجه سریال قضاوت نکنید. واقعیت این است که این سریال چیزی را ترویج نمی کند. شاید اگر با ما مشورت می کردند، مسیر دیگری را به آنها پیشنهاد می دادیم اما در واقع روال داستان تشویق به گنج یابی نیست. بنابراین وزارت میراث فرهنگی نیز تا قبل از پایان این سریال، موضع رسمی نخواهد داشت.

احمدی در پاسخ به سوالی درباره کمپین امضا شده توسط فعالان و کارشناسان میراث فرهنگی نیز گفت: در این کمپین اعلام شده بود که در قراردادهای میراث فرهنگی رانت وجود دارد و آن را خطاب به رئیس قوه قضائیه امضا کرده اند. ما پیگیری حقوقی خواهیم کرد. هیچ سندی ارائه نکرده اند که آن را پیگیری کنیم. افتخار وزارت میراث فرهنگی این است که اتفاقاً از این موضوع مبرا است. هرگز چنین چیزی تأیید نمی شود. اگر موردی بود حتماً پاسخ می دادیم. خیلی از این ارجاعات به ادعاهای همین افراد است. اتهام زدن به همکاران ما در چنین شرایطی اجحاف است. اگر مشخصاً به قرارداد یا رانتی اشاره شود، آمادگی داریم با شفافیت تمام اسناد را در اختیار همگان قرار دهیم.