پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: شنبه 6 مرداد 1403, 20 محرم 1446, Saturday 27 July 2024
کد خبر: 23717
منتشر شده در دوشنبه, 23 بهمن 1402 08:08
تعداد دیدگاه: 0
شهردار شهر جدید بهارستان خبر داد:

اصلاح مشکلات هندسی بیمارستان بهارستان

در چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی و دهه فجر، ۱۶ پروژه عمرانی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری با حضور استاندار و فرمانداراصفهان و مسئولان شهری در شهر جدید بهارستان با اعتباری افزون بر ۱۶۰۰...

در چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی و دهه فجر، ۱۶ پروژه عمرانی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری با حضور استاندار و فرمانداراصفهان و مسئولان شهری در شهر جدید بهارستان با اعتباری افزون بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

 محمد شبانی،شهردار شهر جدید بهارستان اصفهان از آیین بهره‌برداری پروژه‌های شهرداری بهارستان خبر داد وبا اشاره به ماشین آلات خریداری شده برای این شهر اظهار داشت: در راستای برطرف نمودن کمبودها در زمینه ماشین‌آلات و دستگاه‌های امدادی در مجموعه شهرداری بهارستان تدابیری اندیشیده شد و این امر در دستور کار قرار گرفت و بخش زیادی از این تجهیزات با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال خریداری شده است که رونمایی خواهد شد.

شبانی، با اشاره به تداوم فعالیت‌های عمرانی ، خدماتی و تفریحی ، از بهره برداری پروژه‌های (گذر گردشگری ، بلوار خبرنگار و زیپ لاین و پل معلق) خبر داد و مجموع اعتبارات پروژه های مورد بهره‌برداری درسال ۱۴۰۲ را ۹۳۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

وی بااشاره به پروژه‌های در حال اجرا در سطح شهر ، میزان اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت مجموعه شهرداری تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در کمترین زمان ممکن این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

شهردار شهر جدید بهارستان اصفهان همچنین گفت: بودجه سال آینده شهرداری بهارستان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۵۳ درصد این بودجه، جاری‌ و ۴۷ درصد آن عمرانی است.

****نقش تسهیلگری شهرداری در اجرای پروژه‌های بخش‌های دیگر

شبانی ،به نقش تسهیلگری شهرداری در اجرای پروژه‌های بخش‌های دیگر گفت: با توجه به نبود آرامستان ویژه ساکنان این‌ منطقه، با پیگیری صورت گرفته،مقدمات احداث آن در حاشیه شهر آماده شده است.

وی تاکید کرد: زمین مربوطه در مجاورت اتوبان اصفهان – شیراز جانمایی و استعلام‌های لازم اخذ شده و در مرحله نهایی تایید از سوی کمیسیون امور زیربنایی استان است.

شبانی افزود:تعداد فوتی‌های این شهر ماهانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است که هفت هکتار زمین از مجموع یک قطعه ۱۰ هکتاری برای آرامستان شهر جدید بهارستان اختصاص یافته است.

شهردار بهارستان اصفهان افزود: فضای در نظر گرفته شده برای این آرامستان تا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده پاسخگوست.

وی در رابطه با همکاری شهرداری بهارستان با شرکت عمران گفت: این شرکت بعنوان نماینده دولت در وزارت راه و شهرسازی باید پروژه‌های تکمیل شده را بطورکامل به شهرداری تحویل بدهد که تاکنون این کار صورت نگرفته است.




***مترو بهارستان در اختیار شرکت عمران است

وی همچنین‌ تکمیل متروی بهارستان را از پروژه‌های در اختیار شرکت عمران این شهر عنوان‌ کرد و گفت: باید این پروژه بصورت ملی دیده شود و در سفر آینده رییس جمهور، فکر اساسی برای آن شود‌.

شهردار بهارستان درباره کمبود امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی در این شهر گفت: منبع مالی برای تامین این سه بخش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با وجودی که بسیاری از قهرمانان رشته‌های ورزشی استان، اهل و ساکن بهارستان هستند ولی بدلیل نبود امکانات از حوزه شهر اصفهان در مسابقات شرکت می‌کنند و تاکنون مدال های قهرمانی بسیاری هم کسب کرده‌اند.

شبانی گفت: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه شهر بهارستان، وجود پرترددترین اتوبان با نام «خلیج فارس» در حاشیه این شهر است که مقرر است تا پایان سال اقدامات لازم برای عریض‌سازی باندهای آن صورت‌گیرد.

شهردار بهارستان در زمینه احداث بیمارستان۲۵۴ تختخوابی در بهارستان، گفت:یکی از ایرادات وارد شده به این طرح مسئله هندسی آن بود که رفع شد و کلنگ آن در دهه فجر بر زمین زده شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید