با حضور مدیر عامل آبفای استان اصفهان، بهره برداری آزمایشی از طرح اضطراری رفع بو و طعم آب، به روش نوین تزریق نانو حباب و نانو ازن آغاز شد.

حسین اکبریان با بیان اینکه تزریق نانو ازن در بخش اولیه فرآیند تصفیه خانه آب گلپایگان، زمینه بهبود کیفی آب شرب و حذف طعم و بو را بیش از پیش فراهم کرده، گفت: تزریق نانو حباب و گاز ازن در فرآیند تصفیه آب توسط ایستگاه پمپ‌های نانو حباب ساز با ظرفیت تزریق 1.5 کیلوگرم ازن در ساعت انجام می‌گیرد.

وی افزود: این ایستگاه، ازن تولید شده در تصفیه خانه آب گلپایگان را مستقیماً در درون آب در گردش تزریق می کند و به دلیل تزریق گاز ازن در مقیاس نانو، راندمان انحلال گاز در سیال بسیار زیاد است و با توجه به اینکه ازن تولید شده در تصفیه خانه آب گلپایگان با فناوری نوین نانو ازن و نانو حباب به آب تزریق می‌شود، نیاز به سازه‌های عمرانی نیست و بدین ترتیب بسیاری از تجهیزات قدیمی تزریق ازن حذف شده است.

اکبریان استفاده از این روش را از نظر زمان اجرا و تعمیر و نگهداری به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه توصیف کرد و ادامه داد: تصفیه خانه آب گلپایگان با ظرفیت 330 لیتر بر ثانیه، جمعیت 100 هزار نفری شهرستان گلپایگان را پوشش میدهد. لازم به توضیح است که شهرستان گلپایگان شامل شهرهای گلپایگان، گوگد، گلشهر و 50 روستا است و آب شرب 90 درصد از جمعیت شهرستان از طریق تصفیه خانه آب گلپایگان تامین می شود.