مدیر جشنواره و مبادلات برنامههای معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما از آغاز فراخوان دومین جشنواره ملی رادیویی «صدای شهر» در اصفهان خبرداد.
به گزارش اقتصاد بازار، فراخوان دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر آغاز شد. این جشنواره در سه بخش مردمی، حرفهای و دانش آموزی در چهار محور رعایت اخلاق و حقوق شهروندی، خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و ترافیک و اطلاع رسانی برگزار میشود. قالبهای بخش حرفهای جشنواره نمایش طنز، نمایش بلند، مینی فیچر و psa، بخش مردمی و دانش آموزی پادکست و عکاسی است.
مهلت ارسال آثار تا سیام آذر ماه سال جاری است و علاقهمندان به شرکت در این جشنواره ملی رادیویی میتوانند آثار خود را با مراجعه به سایت festival.iriborg.ir ارسال کنند.
اختتامیه این جشنواره دی ماه سال جاری و همزمان با سالروز آغاز به کار رادیو اصفهان برگزار خواهد شد.
توسعه فرهنگ شهروندی شاخص مهم پیشرفت کشور است
سمیه پشندی مدیر جشنواره و مبادلات برنامههای معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما در نشست خبری که ظهر سهشنبه پیرامون دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر برگزار شد، با بیان اینکه توسعه فرهنگ شهروندی یکی از شاخصهای مهم پیشرفت کشور است، اظهار کرد: برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره ملی رادیویی صدای شهر سبب میشود که نگاه و بینش شهروندان را به مسائل شهری متحول کرده و انتظار آنان را از دستگاههای مسؤول بالا ببریم.
وی با بیان اینکه در دنیای دیجیتال امروز رادیو و رسانههای شنیداری همچنان میتواند تأثیر بسیار مثبتتری نسبت به رسانههای دیداری داشته باشد، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر شامل چهار موضوع مهم از جمله اخلاق شهروندی، خدمات شهری، حمل و نقل عمومی است که برنامهسازان و دانش آموزان در محورهای موضوعی جشنواره میتوانند شرکت کنند.
مدیر جشنواره و مبادلات برنامههای معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه جشنواره امسال در سه بخش تخصصی، مردمی و دانش آموزی برگزار میشود، گفت: بنا بر تصمیم شورای سیاست گذاری با هدف رعایت اصل عدالت محوری، دبیرخانه دریافت آثار در تهران است که بدون مشخصات افراد از طریق سایت در اختیار داوران قرار میگیرد.
پشندی ابراز کرد: اعتقاد داریم که برگزاری جشنوارهها باید جریان سازی کند و از این رو در جشنواره رادیویی که در دستور کار است دغدغههای حوزه شهرداری و مردم مورد توجه خواهد بود و میکوشیم که در اختتامیه این رویداد حال و هوای شهر را هم جشنوارهای کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته که نخستین دوره این جشنواره به ایده اداره ارتباطات و امور رسانه شهرداری اصفهان برگزار شد، با تجربه و دادههایی که از جشنوارههای سراسر کشور داشتهایم، تا آن زمان چنین رویدادی برگزار نشده بود به طوری که پس از اتمام جشنواره فرمانداری یکی از استانهای کشور با الگوگیری از ایده شهرداری اصفهان مشتاق برگزاری یک جشنواره رادیویی بود.
در ادامه این نشست همچنین یوسف افشارینیا مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با اشاره به آغاز فرآیند اجرایی دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر، اظهار کرد: تعامل و ارتباط بسیار خوب شهرداری اصفهان را شاهد هستیم و در هر جلسهای به تناسب موضوع برنامه شهرداری تاکید کردم نگاه فرهنگی در مدیریت شهری اصفهان کاملاً محسوس و ملموس است.
سند تحول رسانه ملی با محوریت ۲ اصل طراحی شده است
وی ادامه داد: هرچند ممکن است دیدگاه انتقادی نیز وجود داشته باشد که آیا مدیریت شهری باید به دنبال توسعه عمرانی شهر باشد یا مدیریت فرهنگی آن؛ اما باید گفت مدیریت شهری اگر توسعه فرهنگی را همپای توسعه شهری در نظر گیرد آسیبهایی که در بافت شهری شاهد هستیم، نخواهیم داشت.
مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان افزود: هرگاه مدیریت شهری یک مدیریت کلان باشد یک شهر نمونه و موفق خواهد بود که این نگاه را به صورت نسبی در دورههای گذشته تاکنون در اصفهان شاهد هستیم.
افشارینیا با بیان اینکه شهرداری اصفهان منظومهای از فعالیتهای رسانهای را دارد و تعامل این نهاد با مجموعه رسانهها بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: سند تحول رسانه ملی بر اساس ۲ شاخص مهم هویت محوری و عدالت گستری طراحی شده است.
وی با بیان اینکه شعار هویت محوری بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و توجه به مفاهیم توسعه فرهنگی معطوف است، اضافه کرد: شاخص و شعار عدالت محوری توجه به همه موضوعات و مصادیق است.
مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه انتقال احساس از مسیر کلام میگذرد، ابراز کرد: رادیو، رسانهای است که با بهرهگیری از کلام و موسیقی و عاطفه و احساس بر دلها حکومت میکند و در عصر فناوریهای دیجیتال هنری و تصویری، رادیو همچنان پویا و تأثیر گذار جایگاه خود را حفظ کرده است.
افشاری نیا با بیان اینکه شرکت ۲۷ استان کشور در نخستین دوره جشنواره ملی رادیویی صدای شهر، ما را برای برگزاری دومین دوره این جشنواره مصمم کرد، افزود: امسال بخش دانش آموزی به این جشنواره اضافه شده ضمن اینکه رویکرد جدید جشنواره امسال این است که رادیوهای ملی و شبکههای ملی برنامه سازان مشارکت بیشتر داشته باشند.
در ادامه علی معرکنژاد مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه رادیو ابراز رسانهای است که مخاطبان خوب و نقش بسیار موثرتری دارد، اظهار کرد: دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر با هدف مشارکت شهروندان و توانمندسازی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان در عرصه رادیو است.
وی با بیان اینکه در نخستین دوره این جشنواره ۳۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد، افزود: نکته قابل توجه جشنواره سال گذشته میزان مشارکت آثار مردمی نسبت به بخش حرفهای بود که ۱۸۵ اثر مردمی ارسال شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷ استان در جشنواره شرکت کردند، خاطرنشان کرد: میکوشیم دومین جشنواره رادیویی صدای شهر را در عرصه ملی قویتر انجام دهیم و برای این دوره از جشنواره حدود ۱۲۰ میلیون تومان بودجه پیشبینی شده است.
در پایان این نشست خبری از پوستر دومین جشنواره ملی رادیویی صدای شهر رونمایی شد.