• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: سه شنبه 23 اردیبهشت 1404, 15 ذی‌القعده 1446, Tuesday 13 May 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 22884
منتشر شده در شنبه, 18 شهریور 1402 00:26
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
سخنگوی ایران‌ایر مطرح کرد؛

عوامل تاخیر پروازها چیست؟

توضیحات

سخنگوی ایران‌ایر با بیان اینکه برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده است، گفت: «تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.» سخنگوی ایران‌ایر با بیان اینکه برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده است، گفت: تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.

به گزارش اقتصادبازار و به نقل از فرهیختگان، حسام قربانعلی با اشاره به اخباری مبنی‌بر تاخیرهای ایران‌ایر در تیرماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملکرد منتشر شده مربوط به برهه زمانی انجام عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ بوده که بخشی از این تاخیرهای منظور شده در ایام پروازهای بازگشت حج رخ داده است و جزء تاخیرات فرودگاهی غیر برنامه‌ریزی شده است. تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده مدینه و سایر شمولی بوده که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ازسوی دیگر درخصوص متوسط تاخیر بالای ایران‌ایر یادآور می‌شود میزان تاخیر ثبت‌شده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما و مهم تر در چه برهه زمانی صورت گرفته است، اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند؛ به‌طور حتم میزان تاخیر کمتر آن مبنی‌بر منضبط بودن آن نیست. اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام شود، تاخیر باید بر اساس تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی محاسبه شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ازسوی دیگر برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است. با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگی‌های بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار خود صورت می‌گیرد، بعضا در بین دسته‌ای از این حجم از هماهنگی‌های غیر دستگاهی ممکن است اخلال یا موضوعات خاص پیش آید که منجر به بروز تاخیر شود که بخشی از این تاخیرات می‌تواند مربوط‌به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات این چنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیر برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

قربانعلی ادامه داد: همچنین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه می‌کند و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایت‌مندی، مسافر در آخرین لحظات پذیرش می‌شود؛ این موضوع گاهی موجب ثبت تاخیر به اسم ایرلاین می‌شود یا اگر مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه نکرده است که باید بار این مسافر پیاده شود تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این پروسه زمان بر شده و تاخیر را در پی دارد.

وی گفت: ازسوی دیگر ممکن است تاخیرات لحظه ای فنی پیش آید که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای تسعی از خط مشی ایمنی خود همواره اولویت خود را انجام یک پرواز ایمن قرار داده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باردیگر یادآور می‌شود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات تلاش می‌کند با رصد لحظه‌ای عملیات پرواز و استفاده حداکثری از هواپیمای پشتیبانی بتواند بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

رتبه ‌بندی ایرلاین‌ها؛ رقابت یا رانت؟
سوغات ریسک در بازارها
فاصله کیلومتری اهرمی‌ها با دیگر صندوق‌ها
کالاهای اساسی یا کالاهای لوکس؟
افزایش واقع‌بینی در سرمایه‌گذاری‌های بورسی
سهل‌آبادی عضو هیئت‌مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور شد
بنزین ۳ نرخی فعلاً در دستور کار نیست
نجات مسكن از كانال بورس؟
بازنده بزرگ میدان نسل‌ها
بحران در حکمرانی آب
اقتصاد در بیراهه
پیشتازی فولاد مبارکه در گریدهای خاص
اصلاح نرخ کار دانشجویی و بهبود حمل‌ونقل / ۸۰ پروژه دانشجویی در دست اجرا داریم
رشد 25 درصدی مصرف برق کشور در اردیبهشت امسال
برگزاری کارگاه طراحی تمبر یادبود تخت فولاد اصفهان
اصفهان صاحب نخستین شبکه های مجزای آب شرب و پساب در کشور می شود
باید جلوی مقرراتی که به آینده صندوق تأمین اجتماعی آسیب می‌زند را بگیریم
برگزاری سمپوزیوم بین المللی سنگ با حضور هنرمندان داخلی و خارجی
تدوین ۱۰ برنامه در گروه فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در تولید و اولویت‌دهی به ۱۲ پروژه شاخص در سال 1404
رونمایی از برنامه‌ها و دستاوردهای جدید شرکت نفت سپاهان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
خیابانی گردشگر پذیر برای دفاع از بافت تاریخی شهر
فعالیت 46 پایگاه امداد و نجات در سطح استان
لزوم حکمرانی آب به جای حکمرانی بحران
جهش هزينه دلاري؛ سركوب قيمت ريالي!
درآمد از رسوب کالا
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا