اقتصاد بازار: رئيس سازمان ميادين اصفهان گفت: از اهداف برگزاري اين جشنواره، حذف واسطه ها، توسعه توليد گل و گياه، فرهنگ سازي در زمينه استفاده از گل و گياه، تغيير نگاه مردم نسبت به گل و گياه، ارتقا کيفيت گل ها در بحث توليد، افزايش تنوع مصرف گل و بسترسازي توليد گل هاي وارداتي بوده است.
اصغر کشاورز در افتتاحيه بيستمين جشنواره گل و گياه ماهي هاي زينتي و مشاغل خانگي، با بيان اينکه اين جشنواره از سال 1387 با شش توليد کننده آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر 115 توليدکننده با هدف ساماندهي، توليد گل و گياه فعاليت هايي انجام مي دهند و در اين زمينه دستاوردهاي خوبي نيز به دست آوردند.
وي به اهداف برگزاري اين جشنواره اشاره و ادامه داد: از اهداف برگزاري اين جشنواره، حذف واسطه ها، توسعه توليد گل و گياه، فرهنگ سازي در زمينه استفاده از گل و گياه، تغيير نگاه مردم نسبت به گل و گياه، ارتقا کيفيت گل ها در بحث توليد، افزايش تنوع مصرف گل و بسترسازي توليد گل هاي وارداتي بوده است.
رئيس سازمان ميادين اصفهان به بازديد بسياري از کودکان و دانش آموزان از اين نمايشگاه اشاره کرد و افزود: بازديد دانش آموزان از اين نمايشگاه در راستاي فرهنگ سازي در زمينه گل و گياه بوده ؛ هم چنين بسياري از مردم نيز از اين نمايشگاه بازديد کردند که سعي شد در زمينه گل آرايي و افزايش آموزش هاي مردمي کارهايي براي آن ها انجام شود.
کشاورز هدف از آموزش هايي که در اين جشنواره صورت گرفته را فرهنگسازي عنوان کرد و گفت: فرهنگسازي در کليه زمينه ها نخستين گام براي اجراي طرح ها بوده که بايد از سنين پايه انجام شود تا بتواند موثر واقع شده و به جامعه کند.
ضرورت توجه به فرهنگسازي در راستاي رفع مشکلات مردم
از جمله صحبت هايي که عليرضا نصر اصفهاني در اين مراسم مطرح کرد، توجه به مسائل نرم افزاري و اهميت موضوع فرهنگسازي در زمينه هاي مختلف بوده است.
عليرضا نصر اصفهاني با اشاره به اهميت گل آرايي و توجه به اين مقوله اظهار داشت: گل آرايي سبب ايجاد شادي و نشاط شده و تلاش در اين راستا در کسب رضايتمندي مردم موثر است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در زمينه سخت افزاري در اصفهان فعاليت هاي خوبي از گذشته تا امروز صورت گرفته که بر هيچ کس پوشيده نبوده است؛ کارهاي اساسي در زمينه ساخت و توجه به کالبد شهر صورت گرفته که با توجه به اين مسئله بايد به سمت فعاليت در راستاي کارهاي نرم افزاري و پر کردن شکاف ميان عمران و فرهنگ شهري گام برداشت.
اهميت آموزش با توجه به محوريت علم در توسعه شهر ها
از جمله صحبت هايي که معاون آموزشي جهاد کشاورزي در اين مراسم بيان داشت ضرورت تقويت بعد آموزش و توجه به تخصص در زمينه هاي گل کاري و کشاورزي بود.
علی رادان با اشاره به اينکه دانش محور توسعه شهرها در جهان آينده است، اظهار داشت: در جوامع امروزي بايد دانش به عنوان محور توسعه و پيشرفت قرار گيرد تا بتوانيم موفقيت هايي در زمينه هاي مختلف صورت دهيم.
وي افزود: با توجه به اهميت علم و دانش، در زمينه آموزش کشاورزان و گلکاران فعاليت هاي خوبي صورت گرفته که بتواند به کسب و کار مردم در زمينه هاي مختلف کمک کند.