معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نشستی با خبرنگاران به منظور تشریح برنامه های "دهه سرآمدی آموزش" با بیان اهمیت آموزش و تربیت فارغ التحصیل کارآمد بعنوان کارکرد اصلی دانشگاه، شعار دانشگاه اصفهان آموزش الهام بخش، نیازمحور و اشتغال پذیر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، دکتر محمد فرامرزی از برگزاری برنامه های دهه سرآمدی آموزش از 8 تا 17 اردیبهشت خبر داد که برخی در سطح کلان شامل تقدیر از اعضای هیأت علمی، کارگاه های آموزشی، نشست ها و جلسات هم اندیشی و گرامیداشت مقام معلم است.

او با اشاره به برگزاری مراسمی که همه ساله در دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه برگزار می شود، به بیان اهمیت آموزش پرداخت و گفت: در دانشگاه نسل اول، آموزش کارکرد اصلی بود اما در دانشگاه نسل های دوم، سوم و چهارم، مهارت آموزی، ثروت آفرینی و کارآفرینی جزو کارکردهای اصلی نیز درنظر گرفته می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اذعان به اینکه آموزش عالی چهارمقوله کلیدی دانشجو، برنامه و مفاد درسی، زیرساخت ها و امکانات آموزشی، اساتید و بویژه اعضای هیات علمی بعنوان مهمترین عنصر تاثیرگذار هستند، وضعیت دانشگاه اصفهان در این شاخص ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون دانشگاه اصفهان در رده پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

او در بیان اهمیت جایگاه معلم و تقدیر از اساتید، از بزرگداشت روز معلم در روز 11 اردیبهشت در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان خبر داد و توضیح داد: براساس برنامه ریزی و ارزیابی انجام شده، از اساتید سرآمد دانشگاه در آموزش و دارای بالاترین کیفیت آموزش، ارتقا یافتگان به مراحل و درجات بالاتر هیات علمی، اساتید بازنشسته، اعضای فعال در ارتباطات صنعت و دانشگاه، موثر در اشتغال پذیری دانشجو، اساتید فعال در زمینه بین المللی سازی و فعالان موضوعات فرهنگی و موفق در ارتقای کیفیت تدریس، افراد خیر و نیکوکار در کمک به تامین زیرساختهای دانشگاه تقدیر خواهد شد. همچنین، دانشگاه اصفهان، نشان جامعه محوری و تمدن سازی را به افراد پیشرو در این زمینه اعطا خواهد کرد.

فرامرزی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دانشگاه اصفهان بعنوان بزرگترین دانشگاه جامع در سطح کشور دارای 17 دانشکده و حدود 17 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی تکمیلی، ارشد و دکترا است که شامل 400 رشته تحصیلات تکمیلی، 90 گروه آموزشی و 700 نفر اعضای هیات علمی است.

او با اشاره به پنج سیاست جدید وزارت علوم، یکی از شعارهای محوری را، بین المللی سازی دانشگاه اعلام کرد که بطور خاص در دستور کار قرار دارد و براین اساس، با استفاده از اسانید فعال در این زمینه و مرکز بین المللی فعال دانشگاه اصفهان، تفاهم نامه هایی با کشورهای روسیه و شرق آسیا و راه اندازی نت ورک ها و شبکه سازی صورت گرفته است ولی به دلیل تحریم ها، حضور ما در مجامع علمی بین المللی سخت تر شده است.

فرزانه افسرطه

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در صحبت از ساماندهی رشته های تحصیلی، از توقف پذیرش 1000 کدرشته خبر داد که شامل 28درصد رشته های کارشناسی، بیش از 10درصد ارشد و دکترا هستند.