اقتصاد بازار:‌ خدمات نوين شهرداري اصفهان امروز در حوزه‌هاي شهرسازي و درآمد شامل سامانه شهرنما، برون سپاري خدمات شهرسازي، گشت فني ساختمان و نرم افزار محاسبات سما با حضور شهردار، مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر رونمايي شد.
سامانه تصويرداري 380 درجه شهرنما؛ مشتمل بر تصویربرداری از کل معابر شهری است که در این راستا تعداد 10 دستگاه خودرو با تجهیزات مربوطه (دوربین و سایر تجهیزات) نسبت به عکسبرداری و تصویربرداری با زوایای مختلف معابر و گذرهای شهری اقدام كردند.
گشت فني ساختمان به عنوان واحد فني مهندسي و نظارت بر ساخت و سازهاي شهري با هدف شناسايي و تشخيص به ‌هنگام هرگونه عمليات ساختماني كه مغاير با پروانه ساختمان و اصول شهرسازي و فني به خصوص تخلفات مربوط به طبقه مازاد، پيش زدگي، ارتفاع غير مجاز و نما تشكيل شده است.
برون سپاري خدمات شهرسازي تحت عنوان "طرح ارتقاء کیفیت خدمات شهرسازی و کارگزاری صدور پروانه ساختمان" اجرایی شد كه بر اين اساس 45 دفتر مهندسی جهت انجام خدمات مربوط به کارگزاری صدور پروانه ساختمان به کار گرفته شده اند.
سامانه سما جهت كاهش خطای انسانی سرعت و دقت عملیات محاسبات راه اندازي شده و محاسبات صدور پروانه ساختماني، صدور فرم معرفی به سازمان تامین اجتماعی به صورت مکانیزه در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی، جایگزینی اطلاعات دفترچه تراکم و ارزش افزوده به صورت مکان مند از نقشه های GIS، انجام محاسبات در سطح مدیران، کاربران مناطق، دفاتر کارگزاری و مهندسین طراح و شهروندان و قابلیت ارتباط با سامانه پرداخت بانک و پرداخت وجه در محل از ويژگي هاي اين سامانه است.

ronemaish10

 ronemaish6

 

ronemaish7