اقتصاد بازار: مدیر شهرسازی الکترونیک و برونسپاری شهرداری اصفهان گفت: با رونمایی از خدمات نوين شهرداري اصفهان تغییر ساختاری شگرفی در بدنه شهرسازی و مالی شهرداری ایجاد می شود.

وحید مهدویان امروز در مراسم رونمایی خدمات نوين شهرداري اصفهان اظهار داشت: دید حاکم بر کسب و کار و بینش فرآیندی امروزه کاملا در سیطره فناوری اطلاعات و فضای سایبری است به گونه ای که بدون وجود آن ماهیت و مدیریت هر واحدی دچار نقصان و محدودیت حیات در پرتو چنین نگاهی و با توجه به ضرورت استقرار چنین سیستم های در بطن فعالیتهای شهرداری، حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری را بر آن داشت تا با تبعیت از اسناد بالا دستی و تحقق شهرسازی شیشه ای در قالب طرح جامع شهرسازی الکترونیک با دو رویکرد درون سازمانی و برون سازمانی طراحی شود.
وی با اشاره به تولید یک سیستم یکپارچه ، جامع و هوشمند در شهرسازی تصریح کرد: سیستم مکانیزه جدید در شهرسازی شامل 35 زیرسیستم مانند سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، سیستم ماده صد، امور مهندسین، خدمات الکترونیکی، مانیتورینگ و شهرنما است.
مهدویان ادامه داد: قالب این سیستم ها اطلاعات جغرافیایی و بر اساس پیشرفته ترین فن آوری های اطلاعاتی با برنامه یکساله برای تولید، استقرار و بهره برداری طراحی شده است.
وی بیان داشت: یکی از سیستمهای موجود در این طرح عظیم سیستم شهرنما که منبعث از دست یافته های تکنولوژی روز دنیا، جهت ایجاد محیط های مجاز-واقعی که مبتنی بر واقعیت بوده و با زاویه 360 درجه امکان برداشتی مصور از سطح معابر، اماکن عمومی و توریستی به صورت کاملا مکانیزه را مقدور می سازد.
مدیر شهرسازی الکترونیک و برونسپاری شهرداری اصفهان ژئورفرنس بودن برداشت های مصور و جانمایی از مختصات جهانی را یکی از ویژگی های طرح مزبور دانست و تاکید کرد: این طرح این امکان را فراهم می آورد تا در یک فضا و محیط واحد ارتباط چند سویه با مختصات مکانی در تصاویر ماهواره ای، نقشه های دو بعدی، لایه طرح های تفصیلی و لایه ترسیم شده معابر برقرار گردد.
وی با یادآوری اینکه این حرکت جدید به نام طرح تحول نامگذاری شده است، افزود: با توجه به چشم انداز شفافیت و کاهش تصدی گری که برای آن برنامه ریزی شده تاثیرات ساختاری در بدنه شهرسازی و مالی شهرداری خواهد گذاشت.