اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: شهرداری چاق و شهروندان لاغر مطلوب نیست و می‌خواهیم با شهرداری شیشه‌ای جایگاه شهرداری را از اپراتوری به جایگاه تصمیم‌سازی تغییر بدهیم.
مهدی جمالی‌نژاد در مراسم رونمایی از خدمات نوین شهرداری اصفهان گفت: برای رسیدن به شهر پایدار و اسلامی باید از تونل زمان گذشت و از تجارب گذشتگان استفاده کرده و آینده‌نگری را مورد توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه برای عبور از بحران هویت در شهر باید از چهره‌های شاخص تأثیر گذار در شهرسازی استفاده شود، افزود: فارابی یکی از چهره‌های شاخص در برنامه‌ریزی شهری است و از شهرهای غیر آرمان‌گرا به عنوان شهرهای نادان یاد می‌کند که این واژه در مقابل شهرهای دانایی محوری که این روزها غربی‌ها بر آن تأکید دارند، قرار دارد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام واژه‌های مدرن از شهر را فارابی سال‌ها قبل بیان کرده است، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم شهر سالم داشته باشیم، باید از شهرداری سالم و شهروندان سالم نیز برخوردار باشیم.
این مقام مسئول در ادامه به تشریح خصوصیات شهر ضروری، شهر بدل گزین، شهر ارجمندی و شهر گنه‌کار و در نهایت آرمان شهر پرداخت و خصوصیات شهروندان هر کدام از این شهرها را بیان کرد.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه تحولات در حوزه شهرسازی و درآمد ضروری است، اظهار داشت: این تلاش‌ها برای بسترسازی ایجاد شهر سالم انجام شده و دغدغه شهرداری این است توسعه پایدار تحقق یابد زیرا معتقدیم نهال در کویر و زمین شوره‌زار رشد نمی‌کند و باید بستر آن فراهم باشد.
وی با بیان اینکه هدف ما کوچک‌سازی و چابک‌سازی شهرداری است که از طریق برون سپاری محقق می‌شود، تأکید کرد: سهم شهروندان باید در اداره شهر افزایش یابد.
جمالی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری چاق و شهروندان لاغر نمی‌خواهیم و در نظر داریم با شهرداری شیشه‌ای جایگاه شهرداری را از اپراتوری به جایگاه تصمیم‌سازی تغییر بدهیم.