اقتصاد بازار: عضو شورای شهر اصفهان گفت: در شرایطی که کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران انتظار می‌کشند، اصفهان باید برای جذب سرمایه در حوزه حمل و نقل عمومی و گردشگری آماده شود.
کریم داوودی ظهر امروز در صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، با بیان اینکه کشورهای اروپایی در شرایط کنونی برای سرمایه‌گذاری در ایران در انتظار هستند، اظهار داشت: اصفهان باید در زمینه جذب سرمایه در حوزه حمل و نقل عمومی و گردشگری مهیا شود و از فرصت موجود استفاده کند.
وی افزود: در شرایط کنونی که هیئت‌های اروپایی به اصفهان می‌آیند، باید پروژه‌های جذب سرمایه تعریف شود تا بتوانیم از فرصت موجود بهترین استفاده را ببریم و این سفرها تنها به یک رفت‌و‌آمد و بازدید تشریفاتی تبدیل نشود.
عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با استفاده از مشاوران و حقوق‌دانان بین‌المللی و ایجاد مدیریت جذب سرمایه‌گذاری بین‌الملل از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کافی را ببرد.
ارائه خدمات نوین شهرداری ادامه یابد
عبدالرسول جان‌نثاری رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری، عمران و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با اشاره به رونمایی از خدمات نوین شهرداری اصفهان گفت: ثبت سامانه محاسبات مالی، رونمایی از پلیس ساختمان و آغاز پروژه شهرنما (تصویربرداری سه‌بعدی از ساختمان‌های شهر) از جمله پروژه‌های نوین شهرداری اصفهان است که امیدوار هستیم شهرداری با جدیت فراوان گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

عباس حاج رسولی‌ها عضو دیگر شورای شهر اصفهان افزود: هرگونه درآمد در شهرداری باید دارای مصوبه از شهرداری باشد و مسئولان از تفسیر مصوبات شهرداری به جد خودداری کنند.
وی با تأکید بر حفظ کرامت ارباب‌رجوع گفت: طرح محرم تا محرم که در راستای تکریم ارباب‌رجوع انجام شد، باید ادامه یابد.
رضا امینی با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار داشت: رعایت استاندارد نه تنها به حفظ منابع مصرف‌کننده می‌انجامد بلکه استواری نظام صنعت و فن‌آوری یکی از اهداف استاندارد به شمار می‌آید، حتی می‌توان گفت سود حاصل از رعایت استاندارد، برای تولیدکنندگان بیش از مصرف‌کنندگان است.
امینی بیان کرد: از شهرداری هم انتظار داریم درباره فراهم‌کردن شرایط استفاده از خدمات شهری به‌ویژه در عبور و مرور، مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس، تسهیل در ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری اقدامات مؤثری را انجام دهد.
وی با اشاره به روز جهانی غذا به مقایسه برخی آمارهای مصرف مواد غذایی مصرفی در ایران و جهان پرداخت و افزود: مصرف نان و شکر در ایران 6 برابر مصرف جهانی، مصرف نوشابه و نمک به ترتیب 4 و 2 برابر میانگین مصرف در جهان است، میزان مصرف تخم‌مرغ و شیر در ایران یک‌سوم میزان مصرف جهانی است.
رئیس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت منابع و مصارف در حوزه غذا یکی از موضوعاتی است که باید در جامعه ما اصلاح شود و این امر جز تغییر سبک زندگی میسر نیست.