اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: ما برای توسعه قطار شهری اصفهان و پیگیری خطوط یک ، دو و سه آن در سالهای آینده به رویکرد و برنامه های جدید نیاز داریم.
رسول زرگرپور در این مراسم گفت: ما باید شیوه و رویکرد خود را عوض کنیم تا بتوانیم در هر سال حداقل پنج تا شش کیلومتر از طرح مترو را راه اندازی کنیم متاسفانه در این سال ها هر سال فقط یک کیلومتر خط مترو را پیش برده ایم.
وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی منابع و مسائل قطارشهری اصفهان می تواند مسائل را پیش ببرد، اظهارکرد: مردم اصفهان نمی توانند 40 سال برای توسعه مترو منتظر بمانند.
استاندار اصفهان گفت: اگر فرض کنیم که در سال 96 دو ایستگاه قطارشهری اصفهان یعنی میدان امام حسین و انقلاب افتتاح شود یعنی 20 کیلومتر از خط یک مترو راه اندازی شود، به این نتیجه می رسیم که در طول 20 سال اجرای پروژه هر سال فقط یک کیلومتر انجام شده است.
وی افزود: با احتساب اینکه اگر هر سال یک کیلومتر از خط قطارشهری اصفهان راه اندازی شود برای 40 کیلومتر باقی مانده نیز 40 سال طول می کشد که این موضوع در شان مردم و مدیریت استان اصفهان نیست.
زرگرپور همچنین خاطرنشان کرد: در سال74 مجوز طرح مترو اصفهان صادر شده و در واقع20 سال از عمر این طرح می گذرد وی همچنین تاکید کرد: براساس آمار سازمان قطارشهری اصفهان، تاکنون یکهزار و 300 میلیارد تومان برای اجرای طرح قطارشهری اصفهان هزینه شده است که 750 میلیارد تومان آن را دولت و مابقی را شهرداری پرداخت کرده است.
استاندار اصفهان افزود: امروز بخشی از مطالبه بزرگ، به حق و طولانی مردم اصفهان افتتاح و دل مردم اصفهان شاد می شود.
زرگر پور با اشاره به اینکه تاکنون 1300 میلیارد بابت تولید خط مترو هزینه شده است گفت: میزان هزینه دولت و شهرداری به نسبت 60 به 40 است.
فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان از شهرک قدس، خیابان امام خمینی(ره) و محله عاشق‌آباد اصفهان آغاز و پس از گذراندن خیابان‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران و شهید باهنر به میدان شهدا ادامه می‌یابد، طول خط یک متروی اصفهان یازده کیلومتر و دارای 10 ایستگاه است.
در ابتدای راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود اما پس از مدت یک ماه این زمان افزایش پیدا خواهد کرد و مدت زمان فاصله بین حرکت قطار از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.