اقتصاد بازار: وزیر کشور با ابراز تاسف از تاخیری که در افتتاح مترو به وجود آمد افزود: چرا این طرح که می توانست در زمان کوتاهی رونمایی شود باید تا این حد به تاخیر بیفتد؟ هر بهانه ای که باشد برای من قابل قبول نیست و هرمشکلی اعم از اداری، مالی و برنامه ریزی که بود باید حل می شد.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان اظهار کرد: من از همه مسئولان، استانداران، شهرداران فعلی و سابق و به‌ویژه کارگران زحمتکش که شبانه‌روزی تلاش کردند تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه امروز ایران در شرایطی است که در ابعاد مختلف روزبه‌روز به توفیقات آن افزوده می‌شود، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با تدوین برنامه‌های کلان و مهم تلاش کرده است که گام‌های بلندی را در عرصه داخلی و بین‌المللی بردارد.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: یکی از این تلاش‌ها مسئله هسته‌ای بود که با تلاش زیاد تیم مذاکره‌کننده، مردم و مسئولان بیش از 90 درصد مشکل آن حل‌ شده است که دولت، نمایندگان محترم و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب در جهت حل این مشکل همکاری داشته‌اند.
وزیر کشور مسئله بعدی مدنظر دولت را اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: تلاشمان این است که این مسئله را نیز به مرحله قابل قبولی برسانیم.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بار اصلی اقتصاد مقاومتی روی دوش مردم است، بیان کرد: هر روش اقتصادی که به پخش منابع نفتی میان دستگاه‌های اجرایی منجر شود، کاهش شدید بهره‌وری، افزایش تورم و خروج از عدالت را به‌دنبال خواهد داشت.
وزیر کشور با اشاره به نقش استان‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: همه استان‌های کشور نمی‌توانند نقش یکنواختی در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند و برخی باید جلودار باشند که اصفهان از جمله همین استان‌هاست که باید چنین نقش مهمی را در این زمینه بپذیرد و از طرفی تلاش کنیم که نمادهای اقتصاد مقاومتی را در اصفهان پیاده کنیم.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ما در وزارت کشور به اجرای اقتصاد مقاومتی در کلانشهرها به‌ ویژه اصفهان کمک می‌کنیم.
وی با اشاره به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر افتخار داریم که در منطقه امن‌ترین کشور هستیم به این دلیل است که امنیت داخلی را با تکیه بر وحدت و همدلی و با پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آورده‌ایم.
وزیر کشور گفت: انتقاد و بیان مطالبات همه باید حول حفظ و تقویت انسجام نظام باشد و هیچ عاملی ما را نباید دچار تفرقه کند به ویژه که انتخابات را پیش‌رو داریم.
رحمانی‌فضلی اظهار کرد: توقع داریم که انتخاباتی باشکوه، باوجود رقابت‌های سالم و با حفظ انسجام را در کشور شاهد باشیم و یک‌بار دیگر نشان دهیم که مردم‌سالاری روش و الگوی مناسب برای اداره کشور است که باید به سایر کشورها معرفی شود.