اقتصاد بازار: رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به آمارهای متفاوت در رابطه با راه‌اندازی فاز نخست متروی اصفهان گفت: با احتساب هزینه آزادسازی و صدور پروانه ساختمانی تا کنون هزار و 900 میلیارد تومان برای راه‌اندازی متروی اصفهان هزینه شده است.
رضا امینی پیش از ظهر امروز در صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای هزینه مترو دو برداشت وجود دارد، اظهار داشت: برداشت نخست، همان آماری است که استاندار اصفهان مطرح کرد یعنی755 میلیارد تومان از سوی دولت و حدود 500 میلیارد از سوی شهرداری اصفهان به این پروژه اختصاص یافته است.
وی افزود: براساس آمار شهرداری تاکنون هزار و 900 میلیارد تومان در 14 سال به پروژه متروی اصفهان اختصاص یافته است، که در آن 755 میلیارد تومان توسط دولت پرداخت شده و بقیه‌ آن توسط شهرداری اصفهان هزینه شده است.
رئیس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این تفاوت در آمار به این دلیل است که 550 میلیارد تومان هزینه آزادسازی و صدور پروانه ساختمانی که توسط شهرداری اصفهان انجام شده در نظر گرفته نشده است.
وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال تقسیم سهم در بهره‌برداری از این پروژه نیستیم، افزود: مردم از حاکمیت انتظار دارند تا هر چه زودتر پروژه متروی اصفهان به صورت کامل افتتاح شود.
امینی بیان کرد: تا سال آینده از ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی راه‌اندازی می‌شود و امیدوار هستیم با تکمیل ایستگاه انقلاب اسلامی و میدان امام حسین(ع) و تجهیز ایستگاه میدان آزادی تا سال 96 شاهد بهره‌برداری کامل خط یک متروی اصفهان باشیم.

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: شخصیت دادن و توجه به کرامت انسانی، زمینه‌سازی و آماده‌سازی مخاطب، رعایت ادب در گفتار و رفتار، هم‌زبانی و ارائه نسخه مناسب به مخاطب از جمله مواردی است که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید بدان توجه شود.
رئیس شورای شهر اصفهان به ادامه یافتن نصب سامانه هوشمند تاکسی اشاره کرد و گفت: حدود هزار تاکسی تا پایان شهریورماه برای نصب این سامانه مراجعه نکرده‌اند که لازم است رانندگان تاکسی برای نصب این سامانه هر چه زودتر مراجعه کنند، در غیر این صورت با مشکل جدی در تمدید کارت شهری و استفاده از سایر تسهیلات مواجه می‌شوند.