استاندار اصفهان گفت: انتظاراتي كه مقام معظم رهبري از بخش تعاون دارند با آنچه كه امروز شاهد آن هستيم تفاوت دارد و بخش تعاون نياز به رويكرد و سياست هاي جديد دارد تا بتواند به اهداف مورد نظر دست يابد.
رسول زرگرپور در بيست و نهمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان اصفهان، اظهار داشت: در سفر وزير كشور به اصفهان آخرين وضعيت اقتصادي استان به ايشان ارائه گرديد و در جلسه شوراي اداري و ديگر جلسات عمده ي مباحث مطرح شده در خصوص تشريح وضعيت اقتصادي بود.
استاندار اصفهان افزود: در اين جلسات از وزير كشور درخواست شد در اولين گزارشي كه در خصوص سفر به اصفهان به هيأت دولت ارائه مي دهند صرفا به مسائل اقتصادي استان بپردازند.
زرگرپور از اعضاي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي در خواست كرد تا هر چه سريعتر گزارشي در رابطه با فرصت ها و تهديدهاي اقتصادي استان و راهكارهايي را با توجه به شرايط استان تهيه و ارائه دهند.
وي اضافه كرد: اين گزارش براي وزير كشور ارسال خواهد شد و اميدواريم گزارش توسط وزير كشور در اولين جلسه هيأت دولت مطرح گردد.
رسول زرگرپور با بيان اينكه پيشنهاداتي نيز در اين گزارش ارائه مي شود، اظهار اميدواري نمودكه بخشي از اين پيشنهادات اجرايي و مصوب گردد و در رابطه با مسائل اقتصادي استان گشايش هاي خوبي صورت گيرد.
وي به مشكلات بخش تعاون اشاره كرد و افزود: سال گذشته در هفته تعاون از فعالان اين بخش درخواست شد كه مشكلات بخش تعاون را در قالب يك بسته به شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوص ارائه دهندتا بتوانيم معضلات، موانع و راهكارهاي آن ها را بررسي نماييم.
استاندار اصفهان اضافه كرد: بعد از گذشت يكسال اين بسته با ۲۷ مانع ارائه شد كه ۱۹ مورد از آن ها امروز به تصويب رسيد .
وي با بيان اينكه بخش تعاون خواستار برخورداري از مزيت هاي ويژه اي است، تصريح كرد:‌ بخشي از اين مزيت ها در قوانين ديده شده است و بخشي نيز بايد پيشنهاد شود تا پس از بررسي به تصويب برسد.
استاندار اصفهان اعلام كرد:‌تلاش خواهيم كرد آنچه كه در استان قابل حل است مرتفع گردد و چند مورد نيز احتياج به اصلاح قانون دارد كه حتما از طريق نمايندگان مجلس پيگيري خواهد شد.
رسول زرگرپور با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري بر سهم ۲۵ درصدي تعاون در اقتصاد كشور تاكيد دارند، گفت‌: رسيدن به اين هدف مستلزم تلاش هاي بيشتر است و بايد پيشنهادات كلان و آينده نگري وجود داشته باشد و در حال حاضر اين پيشنهادات ما را به اين هدف نخواهد رساند.
مدير ارشد استان با بيان اينكه انتظاراتي كه مقام معظم رهبري از بخش تعاون دارند با آنچه كه امروز شاهد آن هستيم تفاوت دارد، گفت: بخش تعاون نياز به رويكرد و سياست هاي جديد دارد تا بتواند به اهداف مورد نظر دست يابد.