اقتصادبازار: مهدی جمالی نژاد در همایش "فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان" اظهارکرد: همیشه شهرهای برتر جهان در معرض کسب موفقیت منحصربه فرد قرار گرفته و می گیرند، در واقع شهرهای مطلوب دنیا به دنبال رقابت تنگاتنگ در حوزه بازارهای جهانی و تعامل با سایر شهرهای متروپلیس برای سرمایه گذاری بوده و هستند و یقینا یکی از بهترین موفقیت های منحصربه فرد ، جایگاه اساطیری برای شهرهاست.
وی افزود: پاریس با بیشترین تعداد گردشگر و حجم سفر امروزه به اسطوره ای به نام ایفل مطرح و مشهور است، و این برج ایفل بود که به پاریس وجهه بین المللی داد، ایفل پاریس را تکثیر و فرهنگ مردم آن کشور را روایت کرد و در واقع پاریس به راحتی با این المان به یک اسطوره تبدیل شد.

19


شهردار اصفهان تصریح کرد: برج ساعت بینگ بن، لندن را اسطوره کرد و ایراهاوس سیدنی و ارگ کرملین مسکو را اسطوره کرده است.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اسطوره روایت های تکرارشونده است و هر چیزی که بتواند الگو باشد می تواند یک اسطوره باشد، به همین دلیل اصفهان مملو از اسطوره هاست، کوچه به کوچه، رواق به رواق، چهارسوق به چهارسوق، عمارت به عمارت و نه فقط اسطوره های صورتی، بلکه این شهر مملو از اسطوره های سیرتی نیز هست که آیین فتوت و جوانمردی، آیین پهلوانی و یتیم نوازی، آیین تهذیب نفس و مناجات، فرهنگ وقف و نذرو فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از این اسطوره ها می باشد.
وی اظهارکرد:اصفهان شهر فرصت هاست و اگر خلاقیت و نوآوری و دانش محوری بر تفکرهای سنتی مستولی شود و اگر آیین نامه های حفظ حقوق سرمایه گذاران تدوین گردد و اگر شورای سرمایه گذاری خارجی و رصدخانه فرصت ها در شهر تاسیس شود، نصف جهان می تواند سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و این بار مردم نصف جهان حافظ منافع سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شوند تا شهرشان به جهانی کامل تبدیل شود.
جمالی نژاد خاطرنشان ساخت:امروز برای همراهی با سرمایه گذاران، یک اسطوره شهر همدل و همزبان با مردمی خونگرم و شورایی دلسوز و دولتمردان پیگیر داریم که همین موضوع باعث ثبات و امنیت برای هر سرمایه گذار است.
شهردار اصفهان افزود:به طور حتم با پایان عصرتسلط الگوی مصرف انرژی فسیلی و کاهش نقش نفت در اقتصاد جهانی، راهکار موثر باقیمانده برای ساختن یک اقتصاد پویا، توانمند، مقاوم و ماندگار، رفتن به سوی کسب و کار رقابتی است و مزیت های رقابتی تنها در بستر های فرهنگی تنوع پذیر، تاب آور و نوآور است که فقط شهرهای خلاق، بسترهای فرهنگی لازم برای این مزیت رقابتی را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: در شهر خلاق زیرساخت های گردشگری، صنایع دانش بنیان، انرژی های تجدیدپذیر، منابع فرهنگی ، هنری و صنایع دستی همراه با سرمایه های تاریخی مهمترین مزیت ها و ذائقه های ما برای تعامل با جهان خارج است.
جمالی نژاد اضافه کرد:اصفهان مرکز نیروهای فکری و ایده پرداز و خوشه های نوآور برای تشکیل یک هسته خلاق برتر بوده و هست و این همایش هم نشانگر عزم جدی و مصمم مدیران شهری و استانی در اعتمادسازی و افزایش نقدینگی در شریان های شهر و پاگشای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بر روی فرش قرمز این اسطوره شهر است.