اقتصادبازار: قائم مقام امور سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان گفت: بیشترین فراوانی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری، از نظر تعداد در حوزه گردشگری و هتل‌سازی و از نظر حجم قرارداد در حوزه انرژی نو است، به طوری‌که یک پروژه به تنهایی 1600 میلیارد تومان است.
سید مرتضی حسام‌نژاد در حاشیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان ظهار کرد: این همایش به همت شهرداری اصفهان و با حضور سفیر اسپانیا به عنوان مهمان ویژه و سرمایه‌گذاران 42 کشور جهان و جمعی از سرمایه‌گذاران داخلی از اقصی نقاط کشور برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در این همایش بیش از 400 سرمایه گذار شرکت کردند، افزود: پس از این همایش، وارد فضای مذاکرات تخصصی و اقدامات عملیاتی خواهیم شد؛ در همین راستا جزئیاتی از هر پروژه تهیه شده که سرمایه گذاران بررسی خود را انجام دهند و از بین این پروژه‌ها انتخاب کنند که پس از آن، بلافاصله نحوه همکاری اعلام می‌شود.
مشاور شهردار و قائم مقام امور سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر، مذاکرات در مرحله تفاهم‌نامه و اعلام آمادگی و بررسی توانایی سرمایه گذاران است.
حسام نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری، از نظر تعداد در حوزه گردشگری و هتل‌سازی و از نظر حجم قرارداد در حوزه انرژی نو است، به طوری‌که حجم قراردادهای ما در بحث انرژی‌های نو اعداد و ارقام بسیار سنگین دارد و یک پروژه به تنهایی 1600 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه در حوزه هتل‌ها بیشترین سرمایه گذاری را می‌توانیم انعقاد قرارداد داشته باشیم، افزود: خوشبختانه با مذاکرات انجام شده در حوزه سیاسی کشور و حرکت به سمت تفاهم و توافق، فضای عمومی برای جلب اعتماد و ایجاد امنیت سرمایه گذاران فراهم شده و استقبال سرمایه‌گذاران شاهدی بر این مدعاست.
قائم مقام امور سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان به نحوه اطلاع رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما تمام پروژه‌های خود را برای اطلاع‌رسانی در حوزه داخلی در سه روزنامه کثیرالانتشار که معروف‌ترین روزنامه‌های اقتصادی کشور هستند اعلام عمومی می‌کنیم.
حسام نژاد ادامه داد: در حوزه بین الملل هم از طریق وزارت خارجه عمل کردیم؛ به طوری‌که در ابتدا نامه‌ای به این وزارت‌خانه ارسال کردیم و آنها هم استقبال کردند؛ همچنین سازمان حمایت از سرمایه گذاری خارجی یک لیست به ما ارائه داد؛ اما غنی‌ترین لیستی که منجر به ارسال دعوت‌نامه‌ها شد، اقدامی بود که وزارت خارجه از طریق تشریفات خود انجام داد و به سفارتخانه ها اعلام کرد که چنین اتفاقی قرار است در اصفهان رخ دهد؛ آنها هم به سرمایه‌گذارانی که می‌شناختند اعلام کردند و کسانی که تمایل داشتند، پذیرش شدند.
وی تصریح کرد: بیشترین استقبال سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است چراکه این بخش از نظر محاسبه عوارض زیربنا معاف شده است؛ همچنین با تدابیر اندیشیده شده، نیازی نیست که زمین از سوی سرمایه گذار در این بخش خریداری و نقدینگی آنها در این کار هزینه شود؛ بلکه آنها می توانند به صورت مشارکتی با شهرداری عمل کرده و هنگامی که پروژه به نتیجه رسید از محل منافع آن، شهرداری‌ها هم سهیم شوند.
مشاور شهردار اصفهان با بیان اینکه بیشترین استقبال از سوی کشورهای منطقه بوده است، افزود: بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری از سوی کشور کویت بوده است؛ همچنین سرمایه‌گذاران آلمانی هم برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی استقبال کردند و پس از این دو کشور، از سوی امارات متحده عربی، ترکیه، عمان و 9 کشور دیگر هم سرمایه‌گذار داریم.