اقتصادبازار: فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام باندي بين‌المللي كه با پوشش توريست به بهانه معاوضه ارز با پول ايراني از مردم در 14 استان كشور و كشورهاي همسايه اقدام به كف زني و سرقت كرده بودند، خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخاني اظهار كرد: در پي واصل شدن شكايت‌هايي در خصوص سرقت به عنف تحت پوشش مامور در شهرستان‌هاي كاشان، خميني شهر و نجف آباد، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت . وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اعضاي يك باند چهارنفره با معرفي خود به عنوان مامور وارد منازل شاكيان شده و پس از بستن دست و پاي آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات كرده و متواري مي‌شدند كه تنها در يك مورد اقدام به سرقت 800 ميليون ريال طلا كرده بودند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان ادامه داد: با تلاش شبانه روزي و اقدامات تخصصي كارآگاهان و جمع آوري مدارك و مستندات لازم، چهره و هويت اصلي متهمان به دست آمد كه نشان مي‌داد اين افراد از گروه‌هاي تبهكاري و خطرناك بين‌المللي هستند كه سرقت مسلحانه، سرقت تحت پوشش مامور، سرقت از طريق كف زني با پوشش توريست قلابي از مهمترين جرايم آنها به شمار مي‌آيد.
آقاخاني با بيان اينكه تحقيقات پليس حكايت از وقوع سرقت از طريق كف زني با پوشش توريست قلابي توسط متهمان در اصفهان و 14 استان ديگر كشور داشت، گفت: از آنجا كه اين افراد به طور مرتب در حال تردد بودند سرانجام با تلاش‌هاي شبانه روزي و اقدامات اطلاعاتي ويژه رد پاي اين افراد در كشور عراق به دست آمد كه بلافاصله اکيپي از کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت به عنف با نيابت قضايي به استان کرمانشاه عزيمت كرده و پس از يك هفته اجراي طرح كمين و شكار توانستند چهار سارق مورد نظر را طي يك عمليات دقيق و حساب شده هنگام ورود به خاك كشور از طريق مرز قصر شيرين شناسايي و دستگير كنند. وي خاطر نشان كرد: متهمان در كشور عراق و در استان‌هاي ديگر كشور با مراجعه به مردم خود را به عنوان توريست معرفي و از آن‌ها مي‌خواستند كه ارز خارجي آن‌ها را با پول ايراني معاوضه نمايند و از آنجا كه اين متهمان به زبان‌هاي خارجي مسلط و خود را به چهره‌هاي افراد خارجي مبدل مي‌كردند به همين خاطر كسي به آن‌ها شك نمي‌كرد و هنگام معاوضه پول‌ها با شگرد و طرفند خاصي اقدام به سرقت وجوه نقد مي‌كردند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به اينكه تا كنون يك ميليارد و 200 ميليون ريال از سرقت‌هاي تحت پوشش مامور و 300 ميليون ريال از طريق كف زني توسط سارقان دستگير شده كشف شده است، گفت: در بازرسي از ساك همراه آنان 160 دلار، 500 هزار دينار و دو ميليون ريال وجه نقد كشور مان كشف شده است.
آقاخاني افزود: تردد اين سارقان در استان‌هاي قم، فارس، بوشهر، هرمزگان، ايلام، مركزي، كرمانشاه، يزد، خوزستان، كردستان، لرستان، همدان و البرز و تعدادي از كشورهاي همسايه به تاييد رسيده كه تلاش براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد. وي با بيان اينكه متهمان دستگير شده از سارقان حرفه‌اي، سابقه‌دار و از تبهكاران خطرناك بين‌المللي هستند، انهدام اين باند را يكي از موفقيت‌هاي پليس آگاهي استان اصفهان عنوان كرد و گفت: به مردم توصيه مي‌كنيم هنگام مواجهه با افرادي كه داراي چهره‌هاي گمراه كننده هستند و به صورت دست و پا شكسته خود را توريست خارجي معرفي و درخواست معاوضه ارز با پول ايراني دارند حتماً از طريق شماره تلفن 110 پليس را درجريان بگذارند.