اقتصادبازار: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: ذهنیت عمومی که در مورد کیفیت ساخت و سازهای نامناسب مسکن مهر وجود دارد، در خصوص مسکن‌های مهر بهارستان صدق نمی‌کند.
حسن روانفر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر طبق طرح جامع منطقه‌ای با وظایف خاصی شکل گرفتند. شهر بهارستان با هدف اسکان شاغلین ذوب آهن و صنایع جنبی آن، شهر مجلسی با هدف اسکان شاغلین مجتمع فولاد و صنایع جنبی آن و شهر بهارستان با هدف اسکان سرریز جمعیت اصفهان شکل گرفت. وی افزود: 2700 واحد از واحدهای مسکن مهر در 22 بهمن افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد و باقی مسکن‌های مهر نیز تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. محوطه سازی و پیاده رو سازی مسکن‌های مهر نیز در حال انجام است.
روانفر در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت کیفی سازی مسکن‌های مهر بهارستان و تضمین شرکت عمران، گفت: بنا به نظر بسیاری از کارشناسانی که از مسکن‌های مهر بهارستان بازدید کرده‌اند، مسکن‌های مهر بهارستان یکی از مناسب‌ترین مسکن‌های مهر از لحاظ کیفیت هستند و از نظر طراحی معماری و طرح‌های مساحی بی‌نظیر است. وی با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر از لحاظ تراکم فضایی، بحث ارتفاعی و نور بسیار مناسب هستند، ادامه داد: آنگونه که در اذهان عمومی در مورد کیفیت ساخت و سازهای نامناسب در مورد مسکن مهر وجود دارد، در خصوص مسکن‌های مهر بهارستان این موارد صدق نمی‌کند.
روانفر با بیان اینکه شش مدرسه و یک مسجد در شهر بهارستان در حال تکمیل است، گفت: سه مدرسه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. با احداث مترو و خدمات جنبی در شهر بهارستان، این شهر از شرایط خوابگاهی خارج می‌شود و می‌توان آینده مناسبی برای آن متصور شد. وی با بیان اینکه تاکنون پیرامون مسکن اجتماعی ابلاغی نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی معاملات در مسکن‌های مهر به صورت غیررسمی در حال انجام است که مورد تایید شرکت عمران نیست و خلاف قانون به حساب می‌آید. برای انجام معاملات باید مالک، قرارداد داشته باشد و شرکت عمران نیز مطلع باشد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه مناطقی از حاشیه شهر بهارستان وقفی است، ادامه داد: یک سانتی‌متر از منطقه مسکونی بهارستان هم وقف نیست و این موضوع که مطرح می‌شود تمام بهارستان وقفی است، درست نیست. وی با بیان اینکه رینگ میانی شهر بهارستان در حال تکمیل است، افزود: بیشتر فعالیت‌های مربوط به پروژه محور میانی (ورودی بهارستان) انجام شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اضافه کرد: بخش‌هایی از پروژه بلوار هدایت که آزاد سازی شده بود، به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان سال آزادسازی قسمت‌های باقی مانده نیز انجام و پروژه تکمیل شود. روانفر خاطرنشان کرد: پارک محله 124 در شهر بهارستان آماده بهره برداری است و امیدواریم مسوولان نام مناسبی برای این پارک انتخاب کنند. وی به مترو بهارستان اشاره و اضافه کرد: حدود 50 درصد پروژه مترو بهارستان انجام شده و در حال حاضر سعی کرده‌ایم برای متوقف نشدن پروژه از منابع داخلی استفاده کنیم.
روانفر به پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه ورودی جدید بهارستان با اعتبار 10.5 میلیارد تومان و هزینه آزادسازی هشت میلیارد تومان، تحویل حدود 2700 واحد مسکن مهر، فاز اول پروژه کندرو جاده قلعه شور با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و هفت میلیارد تومان هزینه آزادسازی و پارک 124 با اعتبار دو میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.