اقتصادبازار: در راستای معرفی بیشتر جهانشهر اصفهان به دنیا شهردار میلان وارد اصفهان شده و میهمان شهرداری اصفهان و شهردار این شهر خواهد بود.
دیدار "جولیانو پیساپیا"، شهردار میلان با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در راستای معرفی بیشتر اصفهان به دنیا و توسعه گردشگری صورت می‌پذیرد.
پیش از این نیز مهدی جمالی‌نژاد گفته بود: اصفهان یک شهر بین المللی است و این شهر علاوه بر عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 موفق به کسب عناوین شهر صنایع دستی و شهر خلاق جهانی شده است.
بنابراین گزارش؛ در عرصه دیپلماسی چندجانبه، شهر اصفهان عضو سازمان‌های بین المللی زیادی از جمله شهرها و پایتخت‌های تاریخی، شهرها و پایتخت اسلامی، سازمان‌های اینتا، متروپلیس، آیریس و ICCN می باشد.
همچنین با توجه به لزوم توسعه ارتباطات جهانی و اشباع اصفهان از صنایع آلاینده، مدیریت شهری اصفهان به دنبال توسعه ارتباطات بین المللی با اولویت شهرهای دانش‌بنیان است که ارتباط با میلان به عنوان یک شهر دانش بنیان بخشی از این رسالت است.
جولیانو پیساپیا شهردار میلان سیاستمدار منتخب از جناح چپ حزب دموکراتیک این شهر، مسئول دولت راهبردی میلان در شمال ایتالیا است.عنوان معادل شهردار در ایتالیا به معنای رهبر اجرایی است.
شهردار فعلی میلان جولیانو پیساپیا توانست با 48 درصد آرای شهر میلان را از آن خود کند. انتخابات شهرداری ها در میلان در 15-16 و 29-30 ماه مه 2011، در همان زمان به عنوان انتخابات محلی ایتالیایی برگزار شد.
همچنین شهر میلان شهری در شمال ایتالیا و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در دشت لومباردی قرار دارد. میلان شهر مد ایتالیا است و معروف‌ترین شرکتهای مد جهان مانند: آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و ... همچنین کمپانی معروف ری بن در میلان وجود دارد.
شایان ذکر است، با توجه به قانون اساسی ایتالیا، شهردار میلان عضو شورای شهر میلان نیز هست و از سال 1993 شهردار توسط مردم میلان انتخاب می شود. در تمام انتخابات شهرداری ها در ایتالیا در شهرستانهای با جمعیت بالاتر از 15،000 رای دهنده، انتخاب مستقیم شهردار را انجام می دهند. در ژوئن 2010، پیساپیا برای اولین بار نامزدی خود را به عنوان شهردار میلان ارائه کرد. تعدادی از روشنفکران و افراد برجسته از نخبگان فرهنگی و سیاسی میلان بلافاصله حمایت خود را از پیساپیا بیان داشتند.