اقتصادبازار: معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: در ماه گذشته 8 ميليارد و 500 ميليون تومان در پروژه مجموعه پل‌ها و ميدان استقلال هزينه عمليات عمرانی شد که در شرایط رکود اقتصادی حاکم بر کشور، یک رکورد به حساب می‌آید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، ايرج مظفر با اشاره به اینکه در بهمن ماه 8.5 میلیارد تومان هزينه عمليات عمراني شامل بتن‌ريزي، اسكافلدبندي، آسفالت، خاكبرداري و قالب‌بندي در ساخت پروژه مجموعه پل‌ها و میدان استقلال هزینه شد، اظهار کرد: این پروژه نقطه آغاز عمليات اجرايی حلقه چهارم حفاظتی محسوب می‌شود. وي با اشاره به اينكه با اجراي پروژه مجموعه پل‌ها و ميدان استقلال یک‌هزار و 600 متر از طول حلقه چهارم حفاظتی احداث می‌شود، افزود: در ابتدا قرار بود این پروژه طی دو سال احداث شود اما طبق نظر مديريت جديد شهرداری مبني بر اينكه پروژه‌ها بايد در كوتاه‌ترين زمان به پایان برسد، قرار است اين پروژه در نیمه نخست سال 95 تكميل و در اختیار مردم قرار گیرد.
مظفر با بیان اینکه در شرایطی که رکود بی‌سابقه‌ اقتصادی در کشور حاکم است، شهرداری‌ اصفهان پروژه‌های خود را به سرعت پیش می‌برد، ادامه داد: عمليات اجرايی پروژه مجموعه پل‌ها و ميدان استقلال تاكنون 51 درصد پيشرفت فيزيكی داشته و در سه شيفت كاري با سرعت در حال اجراست. وی با بيان اينكه 120 ميليارد تومان براي احداث تقاطع غيرهمسطح استقلال پيش‌بينی شده است، گفت: این پروژه در چند بخش شامل آزادسازی اراضی معارض، جابه‌جایی تاسیسات شهری و اجرای عملیات انجام می‌شود.
معاون عمران شهري شهرداری اصفهان در ادامه اظهار كرد: با وجود ركود اقتصادی حاکم بر کشور، شهرداری اصفهان در سال جاری با برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته، چشم‌انداز مديريت جهادی و تلاش‌های مسئولان، پروژه‌ها و فعاليت‌های عمراني را نسبت به سال گذشته افزايش داده به طوري كه حدود 20 درصد تعداد قراردادهای عمرانی، 44 درصد مبلغ قراردادها و 30 درصد مبلغی كه صورت وضعيت شده نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
وی با اشاره به اینکه يكي از سياست‌های كلي و اصلی شهرداري در مديريت جديد، سرعت‌بخشی به پروژه‌هاي عمرانی است، عنوان کرد: در اين راستا در حال حاضر سرعت‌بخشی به پروژه‌هاي نيمه تمام از جمله قطار شهری، سالن همايش‌های بين‌المللی و مجموعه پل‌ها و میدان استقلال در دستور كار قرار دارد.
مظفر با تاكيد بر اينكه البته كيفيت پروژه‌ها نيز بسيار اهميت دارد، اضافه كرد: افزايش كيفيت، مناسب‌ترين قيمت و كوتاه‌ترين زمان سه شاخصه و شعار معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در اجرای پروژه‌ها است.