اقتصاد بازار: هنرمند مسگر اصفهانی گفت: نمی دانم چرا استانداری به گزفروشی ها و حرفه های دیگر برای فعالیت در میدان امام جواز می دهد!
دادخواه، با اشاره به این که جوانان خیلی کم به دنبال صنایع دستی و به ویژه مسگری می روند، گفت: یکی از دلایل اصلی که جوانان به سراغ مسگری نمی روند، سر و صدای بسیار زیادی است که در حین انجام این کار ایجاد می شود. وی افزود: من گوش هایم را در راه مسگری از دست داده ام و به درستی صحبت شما را نیز نمی شنوم، این درحالی است که اداره بیمه نیز این شغل را جزو مشاغل سخت قرار نمی دهد.
این هنرمند اظهار داشت: کلاً هنر و از جمله مسگری به لحاظ مالی نیز آنچنان مناسب نیست و این هم یکی از دلایلی است که مانع از روی آوردن جوانان به این حرفه می شود.
هنرمند کهنه کار مسگری اصفهان ادامه داد: من 18 سال است بیمه دارم و با توجه به شرایطم می خواهم بازنشسته شوم ولی می گویند با همین 18 سال به تو بازنشستگی می دهیم، در حالی که ما توقع داریم به این حرفه و این هنر، سختی کار تعلق بگیرد. من گوش هایم را در این کار از دست داده ام. من جواز صنایع دستی نیز دارم اما صنایع دستی و نه فقط مسگری، برای مسئولین کوچک ترین ارزش و بهایی ندارد.
وی ادامه داد: نمی دانم چرا استانداری به گزفروشی ها و حرفه های دیگر برای فعالیت در میدان امام جواز می دهد! این کار اصلاً صحیح نیست و موجب از بین رفتن صنایع دستی می شود، میدان امام با صنایع دستی شناخته شده است. به زبان ساده تر باید بگویم که صنایع دستی دارد می میرد.