اقتصاد بازار: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان دقیق‌سازی آمایش مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی مناطق در تمام حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و منابع انسانی فعال در محلات مناطق شهرداری اصفهان را مهم ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار اصغر آذربایجانی، با بیان اینكه اگر در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری شود، در حقیقت در راستای توسعه و تعالی مناطق و محله‌های شهری حركت کرده‌ایم، اظهار کرد: در این راستا با تعریف معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۱۵ گانه و استفاده از حوزه مشاركت ظرفیت‌های مردمی می‌توانیم به این مهم دست یابیم. وی دقیق‌سازی آمایش مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی مناطق در تمام حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و منابع انسانی فعال در محلات مناطق شهرداری اصفهان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر اساس این داده‌ها نقشه نقاط قوت و ضعف و همچنین تهدید و فرصت‌های محلات منطقه احصا و برنامه‌ریزی لازم در این راستا انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاكید كرد: قطعا شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های لازم در محلات تاثیر بسزایی در تسریع فعالیت‌های فرهنگی -اجتماعی محلات خواهد داشت که می‌توان به افزایش تعلق دینی و مذهبی در منطقه ۱۵ به عنوان یکی از نقاط قوت و فرصت در خوراسگان نام برد که باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
آذربایجانی با اشاره به اینكه قوت بخشیدن به موضوعات فرهنگی، اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای یكی از موارد مهمی است كه مغفول مانده است، ادامه داد: قوت بخشیدن به موضوعات فرهنگی، اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای باید از سوی مدیران و مسئولان مناطق به صورت جدی از ستاد مطالبه گری شود. وی با بیان اینكه اولویت‌بندی در حوزه فرهنگی، اجتماعی بسیار مهم است، افزود: در جلسات بودجه در زمان بودجه فرهنگی، اجتماعی مناطق عنوان شد كه این بودجه در حوزه‌های آسیب‌شناسی، پاسداشت مناسبت‌ها و تجلیل از نخبگان هزینه شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بر اساس گزارش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ۶۰ درصد از این بودجه باید در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و در این حوزه هزینه شود و باید دقت کرد که این تناسب بودجه‌ای به سمت 2 قسمت دیگر نرود.وی با تاكید بر اینكه شبكه‌های اجتماعی مردمی یكی از مهم‌ترین نگاه‌ها در حوزه فرهنگی است و این شبكه‌های مردمی در سطح مناطق باید فعال شوند، اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت در برنامه‌ها نیاز به اعتمادسازی دارد.
آذربایجانی گفت: در راستای فرایند واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی قرار شد كه لایحه نوع واگذاری این مجموعه‌ها تا پایان تیر ماه جاری به شورای اسلامی شهر ارسال شود و یك بازخوانی مجدد در این حوزه صورت بگیرد.