اقتصاد بازار: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه فیزیکی شهر خطرناک است و باید به فکر احیاء بافت فرسوده باشیم.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سید کریم داوودی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: توسعه پایدار شهری یعنی توسعه شهرها به صورتی که حداقل خسارت را به محیط زیست وارد نماید. وی افزود: در شرایطی که اصفهان با مشکل کم آبی و نزدیکی به کویر مواجه است حفظ زمین‌های کشاورزی و باغات اطراف شهر از اهم سیاست های توسعه شهری می باشد. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توسعه فیزیکی شهر خطرناک است و باید به فکر احیاء بافت فرسوده باشیم.
داوودی خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان حدود 20 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی کشور و حدود 2 هزار هکتار بافت ریزدانه و غیراصولی دارد از این رو احیاء این بافت باید در اولویت برنامه ریزی شهری قرار گیرد. وی با اشاره به بازگشایی گلوگاهها اظهارکرد: بازگشايي گلوگاه ها محرك توسعه در بافت فرسوده محسوب می شود كه اميدوارم با پيگيري شهرداري و طبق بودجه مصوب در اولويت اجرايي قرار گيرد و آزادسازي كليه گلوگاههاي شهر برآورد و در بودجه سال آتي لحاظ شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت تغيير در ضوابط ارتفاعي بافت هاي فرسوده گفت: اينك ساكنان بافت از پتانسيل ارتفاعي كمتري برخوردار هستند که این مهم ظلم به مردم ساکن در این بافت است.
داوودی ادامه داد: ارتفاع 5/7 متر برای منازل مسکونی تمايلي براي بازسازي ايجاد نمي كند به خصوص در منطقه 15 شهريکه طبف ضوابط بافت فرسوده و زمين‌هاي قديمي قولنامه اي حداقل پتانسيل ارتفاع را دارند و مردم يك طبقه بيشتر نمي توانند بسازند. وی بر اختصاص وام 50 ميليونی بدون سپرده براي ساکنان بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: برای استفاده حداكثري از اين پتانسيل شهر باید برنامه ریزی شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملياتي نمودن تشكيل دفاتر محلي برای روان سازي بافت طبق مصوبه مجلس شوري اسلامي گفت: يكي از اهداف احداث ميدان امام علي(ع) شروع احياء بافت فرسوده بوده است بنابراین اميدواریم نسبت به راه اندازي سازه هاي ميدان امام علي(ره) اقدام شود.