اقتصاد بازار: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ارائه پیوست اقتصادی در پروژه های شهری احساس می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار احمد علی عاملی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم ارائه پیوست اقتصادی در پروژه های شهری اظهارکرد: با توجه به کمبود منابع در اختیار و همچنین لزوم اثربخشی و کارآیی پروژه های شهری و شرایط اقتصادی کشور، ارائه پیوست اقتصادی در پروژه های شهری احساس می شود. عاملی ادامه داد: لازم است شهرداری نسبت به این مهم اقدامی جدی و عملیاتی انجام دهد.
وی با اشاره به وضعیت بحران آب گفت: بحران آب و آلودگی هوا نه تنها در سطح شهر اصفهان بلکه در کل کشور به عنوان مهمترین چالش ملی تلقی می شود. وی افزود: از آنجایی که فضای سبز از جمله معقولاتی است که به نوعی در تشدید مشکل بحران آب و هم در کاهش آلودگی هوا نقش دوسویه ای دارد، انتخاب گونه های گیاهی مقاوم به خشکی و متناسب با شرایط اقلیمی اصفهان بهترین راه حل در این زمینه است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری برای برون رفت از این بحران تصریح کرد: بر اساس برنامه توسعه فضای سبز قرار بوده است که سالیانه 5 درصد از گونه چمن فعلی که دارای بیشترین میزان مصرف آب است، کاهش و گونه‌های مقاوم جایگزین آن شود.
عاملی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شهرداری برای تامین آب فضای سبز، ساماندهی و بهسازی آب‌های سطحی روان شهری و همچنین استفاده از پساب فاضلاب بوده است بنابراین اقداماتی که از سوی شهرداری در این زمینه صورت گرفته به شورای شهر گزارش شود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از مهمترین ضروریات مدیریت شهری است، اضافه کرد: متاسفانه ما در فرآیند طراحی پروژه ها و امکان سنجی های مربوطه شاهد بی اهمیتی به پدافندغیرعامل هستیم به طوری که در پروژه های شهری پدافند غیرعامل مورد توجه قرار نمی گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به طور مثال اتفاقی مانند حادثه انفجار لوله گاز درغرب تهران این هشدار را برای مدیریت شهری دارد که تحقق پدافند غیرعامل و وجود مدیریت یکپارچه شهری به منظور مهار و جلوگیری از این بحران ها یکی از ضروریات در کشور و مدیریت شهرها است.
عاملی با تاکید بر استفاده از مطالعات و پروژه های تحقیقاتی انجام شده به عنوان کاربست در فعالیت های جاری شهر گفت: پروژه های مطالعاتی به دلیل اینکه دارای یک بازه زمانی اجرایی هستند، لازم است نتایج آن در برنامه ریزی و فعالیت های شهری نهادینه شود چرا که صرف ایجاد مطالعه نمی توان شهر را به شهری علم محور تبدیل نمود.