اقتصاد بازار: در نخستین نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي فناوري‌هاي نوين شهري (ICS 2016) پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي موجود براي حل مسائل مديريت شهري و افزايش كيفيت زندگي شهري به عرصه نمايش گذاشته می‌شود.
به گزارش به گزارش پایگاه خبری ااقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شهرداري اصفهان، توسعه دانايي‌محور شهرها، شكل تازه‌اي از توسعه در عصر دانايي است كه هدفش آوردن شكوفايي و پايداري محيطي همراه با يك نظم اجتماعي – فضايي در شهرهاست، در اين رهگذر، خلاقيت و نوآوري به ويژه از ديد اقتصادي، مولفه مهمي در بازتركيب عناصر براي دستيابي به فناوري‌هاي نوين، توسعه دانايي‌محور و در نتيجه رشد همه‌جانبه است.
بدين منظور كلانشهر اصفهان قصد دارد با ايجاد زمينه‌هاي لازم براي شناسايي و به‌كارگيري فناوري‌هاي نوين شهري از خلاقيت‌هاي فناوارنه به عنوان موتور قدرتمند رشد اقتصادي در راستای كارآفريني، ترويج نوآوري، افزايش بهره‌وري و بهبود كيفيت زندگي شهروندان شود.
در این راستا قرار است نخستين نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي فناوري‌هاي نوين شهري (ICS 2016) از تاريخ 27 تا 30 شهريور ماه 95 در اصفهان برگزار شود تا با حضور شهرهاي توسعه‌يافته از سراسر دنيا و تعداد زیادی از شركت‌هاي دانش‌بنيان در سطح ملي و بين‌المللي، پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي موجود براي حل مسائل مديريت شهري و افزايش كيفيت زندگي شهري به عرصه نمايش گذاشته شود.
به همين منظور نشست هم‌انديشي شوراي سياست‌گذاري و شوراي راهبردي علمي - اجرايي به منظور برپايي نخستين نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي فناوري‌هاي نوين شهري (ICS 2016) در اصفهان برگزار شد.
در اين نشست كه اعضاي شوراي سياست‌گذاري جشنواره و اعضاي كارگروه‌هاي آن حضور داشتند دبير جشنواره به ارائه گزارشي در مورد اين نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي پرداخت.
مجيد كرباسچي با بيان اينكه اين جشنواره از 27 تا 30 شهريور به ميزباني اصفهان برگزار مي‌شود، اظهار كرد: چهار روز بسيار سخت را براي برگزاري اين جشنواره در پيش داريم كه اگر كمك‌هاي دست‌اندركاران برگزاري نباشد موفقيتي حاصل نمي‌شود. وي با تاكيد بر اينكه اين رويداد شامل چند زيرمجموعه است، تصريح كرد: در اين رويداد بزرگ تمام شهرداران سراسر كشور و اعضاي شوراهاي شهر آنان، نظام‌هاي مهندسي ساختمان و سازمان‌هاي مربوط به حوزه راه و ساختمان كه جمعيت قابل توجهی هستند، حضور دارند.
دبير جشنواره نخستين نمايشگاه و جشنواره بين المللي فناوري هاي نوين شهري با اشاره به فلسفه وجودي اين نمايشگاه و جشنواره ادامه داد: ارتقا سطح منزلت شهروندي از طريق ارائه خدمات با كيفيت و بهتر، به‌کارگیری تكنولوژي به منظور اتصال شركت‌هاي دانش‌بنيان داخلي با شركت‌هاي خارجي، ايجاد بازار به منظور خريد محصولات و خدمات فن‌آورانه و تكميل زنجيره علم و فن‌آوري از دلايل برپايي اين نمايشگاه است. وي در ادامه به محورهاي نمايشگاه اشاره كرد و افزود: فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات، زيست محيطي، حمل و نقل شهري، خدمات مالي، آموزشي و تفريحي و شهر هوشمند از جمله محورهاي اين نمايشگاه هستند.
در ادامه مهدی كشميري عضو شوراي سياست‌گذاري جشنواره بين‌المللي فناوري‌هاي نوين شهري گفت: قرار است جشنواره سنگيني برگزار شود و بايد تا حدود 80 روزي كه به اين جشنواره زمان باقي مانده كار مضاعفی صورت بگيرد تا كيفيت بسيار خوبي را در برگزاري اين جشنواره شاهد باشيم.
در ادامه اين نشست ساير اعضاي شورا و كارگروه‌های نخستین نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي فناوري‌هاي نوين شهري (ICS 2016) به ارائه نقطه نظرات خود پيرامون برگزاري اين نمايشگاه و جشواره بين‌المللي پرداختند.