اقتصاد بازار: معاون شهرسازی و معماری شهرداری با اشاره به اینکه آینده پژوهی حرکت به سمت شهر خلاق است گفت: مطالعات و ایده های مختلفی در دست برنامه ریزی است تا بتوانیم نوآوری و ایجاد خلاقیت را در زمینه معماری و شهرسازی داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیدجمال الدین صمصام شریعت با اشاره به اینکه در شهرسازی ها سبک معماری اصفهان باید مد نظر قرار گیرد، گفت: اصفهان در 4 دوره مختلف تاریخی از جمله مردآویج زیاری، آل بویه، سلجوقیان و صفویه که پایتخت سیاسی کشور بوده معماری خاص خود را داشته است.
وی افزود: هنوز آثاری باقی مانده که مشخص می کند الگوی هر دوره ای در شهر اصفهان به چه نحوی بوده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر الگو گرفتن از سبک های معماری گذشته تصریح کرد: البته نباید اقتباس عینی از سبک های گذشته داشته باشیم از این رو تنها باید از معماری بومی و اقلیم و فرهنگ شهر الگو بگیریم.
صمصام شریعت با تاکید بر اینکه آینده پژوهی حرکت به سمت شهر خلاق است، گفت: خوشبختانه اصفهان با نظر مراجع بین المللی به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی شناخته شده است و امیدواریم در زمینه شهرسازی و معماری هم بتوانیم به سمت شهر خلاق حرکت کنیم.
وی یاد آور شد: مطالعات و ایده های مختلفی در دست برنامه ریزی است تا بتوانیم نوآوری و ایجاد خلاقیت را در زمینه معماری و شهرسازی هم داشته باشیم.