اقتصاد بازار: مدیرکل راه آهن استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه آهن اصفهان در آینده خلأیی به عنوان ریل نخواهد داشت، گفت: حدود 70 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر کشور تعریف شده که نیازمند عزم قوی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار حسن ماسوری در مراسم افتتاح این پروژه ها با اشاره به اینکه در سال های گذشته طرح های بزرگی توسط راه آهن استان آغاز شده است، اظهار داشت: امروز چند پروژه با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و تعدادی طرح نیز در دست پیگیری است.
به گفته وی، حدود 70 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر کشور تعریف شده که نیازمند عزم قوی است.
مدیرکل راه آهن اصفهان تاکید کرد: بهره برداری از این طرح ها نیازمند دریافت فاینانس و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی با اشاره به همراهی شرکت‌های بخش خصوصی از جمله فولاد صبا و سیمین سپاهان، تاکید کرد: راه آهن اصفهان در آینده خلأیی به عنوان ریل نخواهد داشت و در این شرایط باید نگاه‌ها به سمت موضوع بار برگردانده شود و انتقال بار از جاده‌ها به سمت ریل باشد.
ماسوری با اشاره به اداره دولت برای تحول در بخش ریلی کشور، تصریح کرد: آینده متعلق به راه آهن است و آینده راه آهن می‌تواند الگویی برای جامعه باشد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته برای افتتاح و بهره برداری پروژه‌های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: یک هزار و 610 پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که حدود 20 پروژه آن، پروژه‌های کلنگ زنی بود.
محمدعلی طرفه وی با بیان اینکه حدود 83 درصد فعالیت‌های انجام شده هفته دولت امسال توسط بخش خصوصی انجام شد، افزود: پروژه‌های هفته دولت در استان اصفهان حدود 23 هزار و 800 میلیارد ريال، اعتبار به خود تخصیص داد که این میزان نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌های هفته دولت 27 میلیارد تومان اعتبار از خارج کشور جذب شد، ابرازامیدواری کرد: بنیه بخش خصوصی در راستای توسعه راه آهن کشور و به ویژه استان اصفهان تقویت شود.
معاون عمرانی استاندار اصفهان در خصوص قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران، تصریح کرد: با توجه دولت و رییس جمهور برای راه اندازی و سرعت بخشیدن پروژه قطار سریع السیر، نهایتا این پروژه عملیاتی شد و پیمانکاران در ایستگاه‌های مختلف، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا سه سال آینده شاهد بهره برداری این پروژه خواهیم بود.
وی به آغار عملیات تکمیلی کنارگذر شرق اشاره کرد و گفت: در این پروژه سرمایه بخش غیر دولتی جذب شد و 600 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و غیردولتی به این پروژه اختصاص یافت.
طرفه با اشاره به اینکه براساس ظرفیت و زیر ساخت‌های موجود اصفهان، پیگیری بندر خشک در استان صورت گرفت، گفت: امیدواریم شورای حمل و نقل استان برای تحقق این طرح تلاش لازم را انجام دهد.
گفتنی است؛ در این مراسم پروژه های آماده بهره برداری راه آهن اصفهان با حضور معاون استاندار، طرح های مهمانسرای VIP مدیران و سالن آمفی تئاتر این اداره به بهره برداری رسید و همچنین پروژه اسلپ تراک خطوط شماره پنج و شش مسافری ایستگاه اصفهان راه اندازی شد.