اقتصاد بازار: مرحله اینترنتی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور از 3 تا 24 مهر و سرشماری میدانی از 25 مهر تا 25 آبان امسال همزمان با کشور در استان اصفهان انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، آخرین سرشماری نفوس و مسکن کشور مربوط به سال 1390 است و امسال هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور برگزار می شود.
استاندار اصفهان در جلسه سرشماری نفوس و مسکن استان با اعلام این خبر، گفت: یکی از سرشماری های مهم و اساسی در کشورها که اطلاعات با ارزشی را در اختیار دولت و نهادها قرار می دهد، سرشماری نفوس و مسکن است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در ادوار گذشته، این سرشماری بصورت 10 سال یکبار انجام می شد، افزود: در سال های اخیر این سرشماری هر پنج سال یک بار انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سرشماری امسال نسبت به دوره های قبل تا حدودی متفاوت شده است، گفت: امسال سرشماری در دو مرحله زمانی و به دو شیوه انجام می شود.
وی تصریح کرد: در شیوه اول که از آن به سرشماری 'مرحله اینترنتی' یاد می شود از سوم تا 24 مهر افرادی که امکان دسترسی به اینترنت دارند، در یک فُرم ساده، ثبت نام و اطلاعات سرشماری خود را که بالغ بر 70 مورد است، وارد می کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این شیوه همه مردم را شامل نمی شود، گفت: کسانی که دسترسی به اینترنت دارند در این روش اطلاعات خود را وارد می کنند و پیش بینی می شود بین 40 تا 45 درصد سرشماری به این صورت انجام شود.
زرگرپور ادامه داد: در مرحله دوم که سرشماری میدانی است و از 25 مهر تا 25 آبان انجام می شود با حضور بیش از هزار و 400 مامور و بوسیله تبلت به تک تک مکان ها رجوع و اطلاعات سرشماری اینترنتی کنترل و پوشش سرشماری به پوشش صددرصدی رسانده می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و 732 هزار خانوار در استان اصفهان باید سرشماری شوند، گفت: در سرشماری ها، یک مرحله آزمایشی برای آمادگی بیشتر وجود دارد که این مرحله در سال گذشته انجام شده است.
وی از همه خانوارهای استان خواست که بدلیل اهمیت و نقش تعیین کننده آماری که این سرشماری در برنامه ریزی های دولت ایفا می کند با آمارگیران که با لباس و کارت مشخص مراجعه می کنند، همکاری لازم را داشته باشند.