اقتصاد بازار: مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان بر لزوم توسعه فضای فیزیکی این فرودگاه تاکید کرد و گفت: توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی نیازضروری و اقدام پیش رو در سال جاری است
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، حسن امجدی با تاکید بر اینکه باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی در اولین فرصت است، بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی گشایش در دوران بعد از تحریم و جایگاه ویژه اصفهان به عنوان قطب گردشگری، صنعتی، کشاورزی و همچنین استان معین مرکز و درخواست روزافزون شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی جهت افزایش پروازها از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی امری اجتناب ناپذیر است که در این راستا مطالعاتی جهت توسعه پارکینگ هواپیماها، ترمینال جدید بین‌المللی، احداث تکنیکال بلاک جدید و ... انجام شده و یا در دست انجام است.
وی با اشاره به اینکه صرف نظر از سایر موانع احتمالی، محدودیت عرصه فعلی فرودگاه، معضل اصلی و سد راه توسعه آن در حال حاضر است، بیان داشت: تملک اراضی مورد نیاز، اولین اولویت و اساسی‌ترین اقدام برای پیشبرد این توسعه است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان به اقدامات انجام شده در راستای استفاده بهینه از فضای موجود اشاره کرد و گفت: اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان در کوتاه‌مدت با انجام تمهیداتی از جمله زمان‌بندی پذیرش پروازها و استفاده بهینه از امکانات به صورت موقت پذیرای شرکت‌های هواپیمایی متقاضی به اصفهان بوده است و هست.
به گفته امجدی راه‌حل اساسی رفع محدودیت، وجود توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی شامل توسعه توقفگاه هواپیما به تعداد حداقل ۱۰ موقعیت جدید پارک هواپیما و احداث ترمینال جدید بین‌المللی به مساحت تقریبی ۳۵ هزار مترمربع و ... است.
وی تاکید کرد: باند پروازی و تجهیزات ناوبری و راداری و فرودگاهی اصفهان از بالاترین استانداردهای لازم برخوردار است و استفاده از آنها هیچ محدودیتی ندارد.
مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان خاطرنشان کرد: فرودگاه اصفهان در حال حاضر به طور متوسط روزانه پذیرای تعداد ۶۵ پرواز است که سهم پروازهای داخلی ۵۲ پرواز و سهم پروازهای خارجی ۱۳ پرواز است.
وی به معین بودن اصفهان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی و در اولین فرصت است.
امجدی تغییر مسیر ۱۱ پرواز به مقصد مهرآباد در زمان بسته شدن باند فرودگاه مذکور در تاریخ سوم مرداد 95 به فرودگاه اصفهان را مصداق این امر عنوان می‌کند.
وی تاکید کرد: در برنامه‌های کوتاه‌مدت این فرودگاه به بهسازی و بازسازی زیرساخت‌ها خواهیم پرداخت و برنامه‌های بلندمدت نیز به احداث و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اختصاص می‌یابد.