اقتصاد بازار: زمینه همکاری های متقابل استان اصفهان با کشور بنگلادش در بخش صنعت و تولید بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: امکان همکاری بسیاری در زمینه صنایع شیمیایی و مواد اولیه نساجی بین استان اصفهان و کشور بنگلادش وجود دارد.
اسرافیل احمدیه روز گذشته در دیدار با وزیر صنایع بنگلادش که به اصفهان سفر کرده است، افزود: صنایع نساجی استان اصفهان بویژه در کاشان مراوده های تجاری خوبی از جمله در زمینه واردات کنف از کشور بنگلادش دارند.
وی با بیان اینکه زمینه توسعه این مراودات وجود دارد، اظهار کرد: همچنین با توجه به ظرفیت های کشاورزی موجود در بنگلادش بویژه در کشت برنج، استان اصفهان می تواند در زمینه تامین مواد شیمیایی از جمله کود و سموم شیمیایی با این کشور مراوده های تجاری داشته باشد.
احمدیه خاطرنشان کرد:همچنین استان اصفهان می تواند در زمینه های تولید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در صنایع و صنایع دانش بنیان به کشور بنگلادش صادرات داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی استان اصفهان گفت: این استان با حدود 9 هزار و 300 صنایع کوچک و متوسط و 160 هزار واحد صنفی، قطب صنعتی کشور ایران است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: 70 درصد فولاد و 50 درصد مصالح ساختمانی کشور در این استان تولید می شود.
وزیر صنایع جمهوری بنگلادش نیز در این دیدار، هدف از سفر خود به ایران را گسترش روابط تجاری با این کشور خواند و گفت: تا کنون روابط اقتصادی و تجاری خوبی بین این دو کشور برقرار بوده است.
امیر حسین آمو افزود: در جلسه اتاق بازرگانی اصفهان بصورت تخصصی در کلیه زمینه ها با تجار و بازرگانان اصفهانی به رایزنی خواهیم پرداخت.