اقتصاد بازار: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این اداره با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با هدف بهبود صنعت ساختمان سازی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محسن نیرومند، پیشگیری از وقوع حوادث ساختمانی از طریق تمرکز بیشتر بر آموزش مهندسان ناظر و همچنین تسریع و سهولت در نظارت بر ایمن سازی کارگاه های ساختمانی را از اهداف انعقاد این تفاهمنامه ذکر کرد.
وی همچنین تعامل در شناسایی کارگاه های ساختمانی خطرناک و پیگیری رفع نواقص ایمنی و تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و بکارگیری مسئول ایمنی فنی صلاحیت دار در کارگاه های ساختمانی مشمول را از دیگر اهداف این تفاهمنامه برشمرد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با ابراز نگرانی از خسارات جانی، مالی و روانی حوادث ناشی از کار بویژه در حوزه صنعت ساختمان گفت: این تفاهمنامه راهکاری مؤثر در کنترل حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان و صیانت از کارگران شاغل در این حوزه خواهد بود.
نیرومند اضافه کرد: آموزش 500 نفر از متقاضیان اشتغال در سمت مسئول ایمنی فنی در کارگاه های ساختمانی از تعهدات مشترک در این تفاهمنامه است.
به گزارش ایرنا،تفاهمنامه مذکور در پنج ماده با سرفصل های آموزش، ارتقاء فرهنگ کار ایمن، تسهیل ارتباط بین طرفین، بازرسی از کارگاه های ساختمانی و توقف فعالیت واحدهای ساختمانی دارای تخلف به امضاء رسید.