اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به احیای زاینده رود در برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت: احیای زاینده رود به تصمیمات سریع و اثرگذار نیاز دارد و باید بودجه ویژه ایی برای احیای این رودخانه در نظر گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سید عبدالوهاب سهل آبادی در همایش نکوداشت زاینده رود به مناسبت 18 مهر روز گرامیداشت زاینده رود، تصریح کرد: بیشترین خسارت خشکی زاینده رود به محیط زیست وارد شده و اگر این روند ادامه داشته باشد شهریّت اصفهان به خطر خواهد افتاد.
وی زنده بودن اصفهان را به جریان داشتن آب در رودخانه زاینده رود وابسته دانست و گفت: زاینده رود زمینه ساز تمدن فلات مرکزی ایران و بویژه تمدن فرهنگی و هنری اصفهان است و نباید با بی تدبیری چند ساله این تمدن را در معرض خطر قرار داد.
سهل آبادی افزود: اصفهان شهریست که هر کوچه آن به یک باغ منتهی می گشت و امروز دیگر تنها نام باغ ها مانند باغ به، باغ بهشت، باغ زرشک و ... بر کوچه ها مانده و اثری از این باغ ها باقی نمانده است.
وی با اشاره به تلاش مسئولین استان بویژه استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت: همه مسوولین و تاثیرگذاران استان اصفهان برای احیای زاینده رود باید اقدام عملی و اثرگذار انجام دهند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعایت کمیته آب کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این کمیته با حضور کارشناسان خبره آب همواره تلاش کرده که راهکارهای احیای زاینده رود را به مسئولین منتقل کند.