اقتصاد بازار: محرم نویدکیا سرانجام سکوتش را شکست و با صدور بیانیه‌ای از تیم سپاهان خداحافظی کرد که به نوعی خداحافظی وی از مستطیل سبز نیز تلقی می‌شود.
پس از مدت‌ها که خبرموثقی در مورد وضعیت محرم نویدکیا وجود نداشت و غیبت وی در تمرینات تیم سپاهان به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود، در نهایت این بازیکن با صدور بیانیه‌ای خداحافظی خود از تیم سپاهان را به طور رسمی اعلام کرد تا پرونده پر افتخارترین بازیکن لیگ برتری ایران بسته شود زیرا وی بارها اعلام کرده که تمایلی برای بازی کردن در تیم دیگری جز سپاهان ندارد.
وی در بیانیه‌ای خود، تاکید کرد که سکوت و خانه‌نشینی را به سود سپاهان می‌داند اما وی اعلام داشت شاید روزی ناگفتنی‌های کنونی را گذشت زمان بازگو کند.
نویدکیا در این بیانیه از هواداران سپاهان درخواست کرده «به هیچ کس توهین نکنید و از نام سپاهان و بازیکنان دفاع کنید تا مثل همیشه سپاهانی قدرتمند و باشخصیت داشته باشیم.»

واکنش مدیران به خداحافظی نویدکیا
محرم نویدکیا که روز سه‌شنبه ۱۶ تیرماه با حضور در باشگاه سپاهان اصفهان قراردادش را با این تیم برای حضور در لیگ پانزدهم تمدید کرد، و در اردوی آماده‌سازی این تیم در ترکیه شرکت کرد اما پس از آن در تمرینات آماده‌سازی این تیم حضور نیافت.
البته اخبار غیر موثقی از اختلاف این بازیکن با مدیران باشگاه سپاهان و حسین فرکی سرمربی این تیم مطرح شد اما هیچکدام از این موارد تائید نشد، تا غیبت کاپیتان در تمرینات این تیم زردپوش اصفهانی، همچنان بزرگترین ابهام قهرمان لیگ چهاردهم باشد.
درحالیکه اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان چند روز پیش، اعلام کرد «انشاءالله به زودی محرم به تمرینات باز می‌گردد اما مسائل فنی‌اش به کادر فنی تیم بازمی‌گردد» ولی این بازیکن امروز با صدور بیانیه‌ای به همکاری‌اش با این تیم اصفهانی پایان داد.
این اتفاق درحالی رخ داد که اصغر باقریان، پاسخگویی به بحث خداحافظی محرم نویدکیا از تیم فوتبال این باشگاه را به فردا یکشنبه موکول کرد تا پس از بازگشت به اصفهان، به این موضوع رسیدگی کند.
وی در ادامه افزود: نمی‌دانم که این نامه آیا از سوی محرم بوده است یا نه و اینکه اصلاً مبنای آن چه بوده است. بنابراین منطق حکم می‌کند تا زمانی که از صحت نامه خداحافظی نویدکیا باخبر نشده‌ام، درباره آن اظهارنظری نداشته باشم.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطر نشان کرد: ما بارها از علاقه خود برای بازگشت محرم خبر داده و در رسانه نیز چندین بار این موضوع را مطرح کرده بودیم. به هر حال باید شرایط را بررسی کرده و بعد به صحبت بپردازیم.باقریان در خصوص اینکه نویدکیا گفته است ناگفته‌های زیادی دارد که فعلاً نمی‌خواهد آنها را مطرح کند، تأکید کرد: نمی‌دانم ناگفته‌های نویدکیا چیست. فردا به اصفهان می‌آیم و سعی می‌کنم با به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این خصوص اظهارنظر کنم.
همچنین مسعود تابش قائم مقام باشگاه سپاهان اصفهان هم با گفتن این جمله که «محرم را به سپاهان باز می‌گرداند»، از اظهار نظر بیشتر در مورد این موضوع امتناع ورزید.
حسین کفعمی، به خبر خداحافظینویدکیااینگونهواکنشنشانداد: بارهاگفته‌ایممحرمچهره‌ایماندگاربرایتیمسپاهان،فوتبالاصفهانوفوتبالایرانبودهو هموارهتلاشکردیم احترامایشانراحفظکنیم. البته باوجود پیگیری‌های بسیار و درخواست از کسانیکه با این بازیکن ارتباط دارند، مدیران و مسئولان باشگاه نتوانستند با ایشان صحبت کرده و مشکلات را بصورت رودرو حل کنند.
وی همچنین افزود: از ابتدای لیگ و بعد از اردوی آماده‌سازی ترکیه،محرمدرتمریناتسپاهانحضورنیافت و شایعهوابهاماتبسیاریدراینخصوصمطرحشد. حتیخودمانهممتوجهنشدیممشکلچیستزیراارتباطکلامی وحضوری بااینبازیکن نداشتیمتامشکلاتومسائلموجودرابیانکند.
عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان اصفهان در ادامه با بیان اینکه برای هیات مدیره مهمموفقیت باشگاه، افتخار آفرینی تیم‌های مختلف و شادیوسربلندهواداراناست،افزود: اجازهدهیددرموردنویدکیادر هیاتمدیرهتصمیمگیریشودوپسازآن،تصمیمنهایی ازطریقمدیرعاملباشگاهاعلامخواهدشد.

افتخارات نویدکیا در سپاهان
محرم نویدکیا فوتبال را از زمین‌های خاکی محله هفتون آغاز کرد و از آن جا به تیم جوانان سپاهان رسید.
حضور مهدی مناجاتی در تیم بزرگسالان سپاهان اتفاق خوبی برای این بازیکن بود و وی با استعدادی که در نویدکیا دید، در سال 77 وی را به تیم بزرگسالان این باشگاه آورد تا محرم فرصت تجربه جام آزادگان را به دست بیاورد.نخستین حضور ثابت وی در ترکیب تیم سپاهان در سال 79 و در دور برگشت لیگ آزادگان رخ داد که حمید ندیمیان به عنوان بازیکن ثابت از محرم استفاده کرد.
ورود نویدکیا به ترکیب اصلی سپاهان با آغاز لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران همراه شد؛ حضوری نسبتاً مداوم که به جز دو فصل لژیونری، سایر فصول لیگ برتر تا به امروز را در بر گرفته و وی را می‌توان باثبات‌ترین بازیکن لیگ برتر فوتبال کشور نامید.
نویدکیا در فوتبال باشگاهی ایران به افتخاراتی دست پیدا کرده که بعید است بازیکن دیگری به رکورد وی دست پیدا کند.کاپیتان پر افتخار زردها در لیگ‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم به عنوان قهرمان لیگ برتر را بالای سر برد و رکورد ویژه‌ای را به نام خودش ثبت کرد، نویدکیا در مقام کاپیتانی تیم سپاهان چهار بار هم جام قهرمانی جام حذفی را بالای سر برده است.
ویدرلیگقهرمانانآسیا 2007 بههمراهتیمسپاهاناصفهانبهمقامنایبقهرمانیقارهکهنرسیدودرمسابقاتجامباشگا‌ه‌هایجهانشرکتکرد.
نویدکیا همچنین دو بار در لیگ‌های دوم و سیزدهم عنوان بهترین بازیکن لیگ را به دست آورد تا کارنامه افتخاراتش پربارتر از قبل شود.
این گزارش حاکیست، با توجه به خداحافظی نویدکیا از فوتبال، لیگ چهاردهم را باید پایان دوره بازیگری وی در تیم سپاهان معرفیکرد.