اقتصاد بازار: شهردار اصفهان گفت: برنامه ریزی تقویم مناسبتی در زمینه های مختلف گردشگری در برنامه های شهرداری پس از ورود به شهرهای جهانی قرار گرفته است.
مهدي جمالي نژاد در بيستمين جشنواره گل و گياه، ماهي هاي زينتي و مشاغل خانگي با بيان اينکه يکي از شاخصه هاي شهرهاي جهاني برگزاري جشنواره ها و فستيوال هاي مختلف در آن است، اظهار داشت: با توجه به اينکه اصفهان به تازگي به جرگه شهرهاي جهاني وارد شده رويدادها و وقايع مختلف در مناسبت ها و فصل هاي مختلف بايد در آن برگزار شود.
وي ادامه داد: جشنواره هايي مثل جشنواره گل و گياه و ماهي هاي زينتي مي تواند در جذب گردشگر به خصوص در ماه هايي که حضور گردشگر کمرنگ است، موثر باشد. اين جشنواره ها در مناسبت هاي مختلف در راستاي پويا شدن شهر موثر بوده و از همين رو شهرداري در راستاي طراحي يک تقويم که مناسبت هاي مختلف در آن جانمايي شده برنامه ريزي مي کند.
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاري اين جشنواره در فصل پائيز بيان داشت: پائيز به نوعي بهترين فرصت براي اين جشنواره بود چرا که عده اي از خانواده ها به دنبال خريداري کردن يک سري گل و گياه خاص براي زمستان هستند وبا توجه به اين موضوع، پائيز بهترين فرصت براي برگزاري اين جشنواره است.
وي افزود: ايران داراي تنوع زيادي در زمينه گل و گياه است و حدود هفت هزار گونه گل و گياه شناخته شده در اين کشور وجود دارد که با توجه به اين تنوع گياهي، ظرفيت مناسبي براي شهر ايجاد شده است.
جمالي نژاد درباره احداث بزرگترين بازار گل و گياه کشور در اصفهان تصريح کرد: با توجه به اينکه اصفهان در مرکز ايران قرار دارد و از شرايط خوبي براي ميزباني از اين بازار را دارد، اين فرصت ايجاد شده که اين بازار در اصفهان احداث شود و تا به نوعي بتواند به پيشرفت شهر کمک کند.
وي درباره مکان اين بازار گفت: تاکنون مکان هاي مختلف بررسي شده و چندين مکان نيز مورد بررسي قرار گرفته البته هنوز به قطعيتي درباره مکان اصلي اين بازار نرسيديم و اين موضوع هنوز در دست بررسي است.