اقتصاد بازار: عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی،جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، گفت: بهره مندی از سرمایه های خارجی می تواند بسیاری از پروژ های درگیر با مشکلات مالی را احیا کند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، زهرا سعیدی با تاکید بر اینکه بهره مندی از سرمایه های خارجی می تواند بسیاری از پروژ های درگیر با مشکلات مالی را احیا کند، اظهار داشت: در بیشتر کشورهای پیشرفته اقتصادی،سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عوامل در توسعه کشور قلمداد می شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس، با اشاره به نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در سال های اخیر در نتیجه کمبود منابع مالی،افزود:در صورتی که بتوانیم با تسهیل شرایط سرمایه گذاری ،ارزهای خارجی را روانه کشور کنیم می توانیم به آینده اقتصادی امیدوار باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توانایی های داخلی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی و حضور تجار و بازرگانان دیگر کشورها در زیرساخت های اقتصادی کشور باشد.
سعیدی با بیان اینکه پر رنگ کردن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور می تواند ثمرات مثبتی به همراه داشته باشد، گفت: بخش خصوصی توانایی بیشتری در جذب سرمایه های خارجی و سرازیر شدن ارز به کشور دارد.
وی ادامه داد:اصلاح مسیر جذب سرمایه گذاری ها یکی از راه هایی است که می تواند با کاهش بروکراسی اداری به جذب هرچه بیشتر منابع خارجی به نفع کشور کمک کند.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد امنیت در سرمایه گذاری یکی از مهم ترین مولفه ها برای جذب سرمایه های خارجی است، تصریح کرد: در صورتی که افراد از بازگشت منابع خود مطمئن باشند؛ به طور حتم روند جذب سرمایه خارجی و همچنین سرمایه بخش خصوصی تسریع خواهد شد.
وی یادآور شد: با جذب سرمایه های خارجی علاوه بر ایجاد تحرک در پروژه های عمرانی کاهش آمار بیکاری را نیز شاهد خواهیم بود.