اقتصاد بازار: مدیرکل دفتر سرمایه گذاری های خارجی در سازمان سرمایه گذاری کشور گفت: استان اصفهان بعد از برجام هنوز از جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار نیست و هر استانی که از زیرساخت های مناسب بهره مند باشد می تواند سرمایه گذار خارجی بیشتری را جذب کند.
احمد جمالی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها تخصصی و ... را بهترین ابزار برای ارزیابی بین المللی فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: این ابزارها چند سالیست در ایران به کار گرفته شده و می تواند برای تشویق سرمایه گذاران خارجی و داخلی در حوزه های مختلف مفید واقع شود.
وی بیان داشت: با توجه به شرایط موجود کشور بعد از برجام تصور می شود برگزاری اینوکس 2016 گام بزرگی برای تشویق سرمایه گذاران برای انتخاب پروژه های خاص خودشان در بازار است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری های خارجی در سازمان سرمایه گذاری کشور با بیان اینکه اولین قدم برای ورود به هر بازاری انجام تحقیقات لازم است که در آن سرمایه گذاران به دنبال فرصت مناسب هستند، تاکید کرد: اینوکس 2016 کیش فرصتی خوبی به ویژه برای ارائه فرصت های سرمایه گذاری استان ها و به ویژه اصفهان بود چرا که این استان در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... در کشور جاذبه های زیادی برای سرمایه گذاران دارد.
وی تصریح کرد: مهمترین انتظاری که از استان اصفهان و مجموعه فعالان مرکز خدمات سرمایه گذاری می رود این است که با توجه به هماهنگی و وحدت بین مسئولان استان است بتوانند فرصت هایی را که قابلیت سرمایه گذاری دارند را به خوبی عرضه کنند.
به اعتقاد جمالی، آنچه در اصفهان فاقد یک بانک اطلاعاتی مناسب از همه بخش ها و زیربخش های استان در بخش سرمایه گذاری هستیم.
وی افزود: ما شاهدیم در قالب یک پاویون فعالان اقتصادی بخش های مختلف استان همه هماهنگ جمع شدند که کار مناسبی است و این وحدت و هماهنگی استان را نشان می دهد اما در کنار آن معرفی فرصت های سرمایه گذارای به سرمایه گذاران خارجی حایز اهمیت است.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری های خارجی در سازمان سرمایه گذاری کشور بیان داشت: استان اصفهان بعد از برجام هنوز از جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار نیست چرا که طی 6 ماه گذشته سرمایه گذاران متعددی به کشور آمدند اما انتظار می رود اصفهان در رده های نخست جذب سرمایه باشد و ظرفیت های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل شود.
وی افزود: در حال حاضر در بین استان ها رقابت شدیدی برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد و هر استانی که زیرساخت های مناسبی داشته باشد می تواند سرمایه گذار خارجی بیشتری را جذب کند.
به گفته جمالی، ما در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی هیچ مشکلی برای ورود و خروج سرمایه و حتی سود آن نداریم و کشور تمام ریسک های سیاسی مربوط به انتقالات، مصادره شدن، ورود منابع و خروج منابع و نقض قرار داد و ... را پوشش می دهد و جای نگرانی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد نکته مهم این است که در استان ها بسترهای لازم ایجاد شود.