به نظر می‌رسد این شرکت‌های بزرگ نهادی در ایالات‌متحده در حال انباشت بیت‌کوین‌های خود به منظور آماده‌سازی برای اعلامیه فدرال‌رزرو هستند. این انباشت به عنوان نشانه مثبتی تلقی می‌شود که موسسات به توان بیت‌کوین به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت اقتصادی اعتقاد دارند و همین مورد می‌تواند به‌طور بالقوه باعث افزایش قیمت شود. شاخص «پریمیوم کوین بیس» ارائه شده توسط کریپتوکوانت یک شاخص کلیدی در ارزیابی فشار خرید سازمانی بوده است. این شاخص درصد اختلاف قیمت بیت‌کوین را در بازارهای اسپات کوین بیس و بایننس اندازه‌گیری می‌کند. افزایش شاخص «پریمیوم کوین بیس» نشان‌دهنده افزایش فشار خرید از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی در صرافی کوین ‌بیس است که اغلب تحت سلطه شرکت‌های نهادی و معامله‌گران با ارزش خالص بالا است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که وقتی این شاخص مانند مارس ۲۰۲۳، به بالاتر از سطوح مشخصی رسید، بیت‌کوین با افزایش قیمت‌ همراه شد.
یکی دیگر از نشانه‌های امیدوارکننده، افزایش مداوم نقدینگی در بازارهای اسپات بیت‌کوین از ۲ سپتامبر است. نقدینگی یک شاخص حیاتی برای سلامت بازار بوده و افزایش نقدینگی نشان‌دهنده بازگشت علاقه سرمایه‌گذاران به بازار است. این افزایش نقدینگی می‌تواند اجرای کارآمد سفارش‌ها را تسهیل و به حفظ ثبات قیمت کمک کند. از دیدگاه درون زنجیره‌ای، انباشت نهنگ‌های مستقر در ایالات‌متحده می‌تواند به‌طور بالقوه قیمت بیت‌کوین را در آینده نزدیک به مرز ۲۸۰۰۰ دلار برساند. اگر بیت‌کوین بتواند بر سطح مقاومت ۲۶۵۰۰ دلاری غلبه کند، ممکن است شتاب لازم برای رسیدن به این هدف قیمتی را به دست آورد.


فدرال‌رزرو افت «بیت‌کوین» را رقم زد
با این حال ارزش بیت‌کوین در جلسه معاملاتی ۲۴ ساعته خود حدود دو درصد کاهش یافت و تمام سودهای کسب شده روز پنجشنبه را پس از گزارش «جی‌پی مورگان» در مورد بررسی توکن‌های سپرده مبتنی بر بلاکچین به ‌عنوان راه‌حلی بهتر برای تراکنش‌های فرامرزی بازگرداند. اتریوم و دوج‌کوین نیز همزمان با بیت‌کوین معاملات کمتری را شاهد بودند، در حالی که هر سه کریپتو به حرکت در امتداد الگوهای مثلثی ادامه دادند. اگرچه شکل‌گیری مثلث برای بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین نزولی است، بیت‌کوین، رهبر کریپتو، واگرایی صعودی ایجاد کرده است که نشان می‌دهد حرکت صعودی می‌تواند در افق بیت‌کوین مشاهده شود. واگرایی صعودی زمانی رخ می‌دهد که یک سهم در یک بازه زمانی خاص، یک سری از پایین‌ترین قیمت‌ها را ایجاد کند، در حالی که نوسان‌گر شاخص قدرت نسبی (RSI) یک سری پایین‌های بالاتر را ایجاد می‌کند. واگرایی نشان می‌دهد که گاوها در حال بازیابی کنترل هستند و این موضوع می‌تواند نشانگر معکوس قریب‌الوقوع روند نزولی باشد. واگرایی‌ها زمانی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که با سیگنال‌ها و الگوهای دیگر در نمودار سهام یا کریپتو ترکیب شوند، زیرا فقط وجود واگرایی نشان نمی‌دهد که چه زمانی یک برگشت احتمالی رخ می‌دهد. با بررسی نمودار بیت‌کوین در‌می‌یابیم که بیت‌کوین در یک مثلث نزولی معامله می‌شود و یک سری از اوج‌های پایین‌تر را ایجاد می‌کند، اما پایین‌ترین حد خود را نزدیک به مرز ۲۵هزار و ۳۵۰ دلار نگه می‌دارد. این الگو نزولی است، زیرا هر بار که بیت‌کوین به آن سطح سقوط می‌کند ضعیف و باعث می‌شود خرس‌ها راحت‌تر قیمت را پایین بیاورند.
در همین حال، شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین یک سری از پایین‌ترین سطح‌ها را ایجاد کرده که باعث ایجاد واگرایی صعودی متوسط شده است. برای اصلاح این واگرایی، قیمت بیت‌کوین در نهایت باید افزایش یابد که می‌تواند باعث شود کریپتو به صورت صعودی از مثلث جدا شود. اتریوم و دوج‌کوین در الگوهای مثلثی متقارن معامله می‌شوند و مجموعه‌ای از اوج‌ها و پایین‌ترین قیمت‌ها را تشکیل می‌دهند. این دو ارز دیجیتال قرار است به ترتیب در ۱۲ و ۱۳ سپتامبر به راس مثلث‌ها برسند که نشان می‌دهد حرکت بزرگ‌تر به سمت صعودی یا نزولی احتمالا قبل از این تاریخ‌ها انجام می‌شود. اگر اتریوم و دوج‌کوین به معاملات جانبی خود ادامه دهند یا با حجم کمتر از حد متوسط از مثلث به سمت بالا یا پایین بروند، این الگو نفی می‌شود و معامله‌گران فنی می‌توانند منتظر شکل‌گیری الگوهای بعدی باشند. کریپتوها با کاهش حجم معامله می‌شوند که نشان می‌دهد افزایش حجم ممکن است در افق باشد و به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا جهت آینده را بسنجند.


تکرار یک الگوی تاریخی
«دوج‌کوین» همچنین از تاریخ ۱۸ اوت ۲۰۲۳ در یک محدوده کوچک بین سطوح اصلاحی فیبوناچی ۲۳/۰ و ۳۸/۰ درصد در نوسان بوده است. نه خرس‌ها و نه گاوهای بازار نتوانسته‌اند قیمت را از این محدوده خارج کنند و دوج‌کوین را در حالت تثبیت قرار داده‌اند. با این حال، به دنبال ناتوانی روند صعودی در عبور از سطح ۰۶۶۴/۰ دلار، حرکات اخیر قیمتی دوج‌کوین بیشتر به سمت کاهش قیمت متمایل شده است. از لحاظ تاریخی، دوج‌کوین قبل از تجربه حرکات صعودی یا نزولی قابل توجه، تمایل به حرکت در یک محدوده کوچک دارد. به نظر می‌رسد این الگو در حال تکرار است و حرکات فعلی قیمت به یک روند احتمالی نزولی اشاره می‌کند.چندین شاخص نشان می‌دهد که خرس‌های دوج‌کوین ممکن است اختیار بازار را به دست گیرند. شاخص قدرت نسبی (RSI) کاملا زیر سطح خنثی ۵۰ است که نشان‌دهنده کمبود فشار در سمت خرید است. علاوه‌بر این، حجم در تعادل (OBV) در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲ میلیارد کاهش یافته است که بیشتر به احتمال تشکیل یک روند نزولی اشاره دارد. اگر خرس‌های بازار قدرت خود را حفظ کنند، قیمت دوج‌کوین می‌تواند تا سطح۰۵۵/۰ دلار کاهش یابد که نشان‌دهنده پایین‌ترین سطح قیمتی سال خواهد بود. با این حال، رشد مجدد کلی بازار، همراه با افزایش هیجانات در مورد دوج‌کوین، می‌تواند منجر به بازگشت مجدد این میم‌کوین با اهداف بالقوه در محدوده قیمتی ۰۶۶/۰ تا ۰۷/۰ دلار شود.
به نظر می‌رسد معامله‌گران در بازار آتی با احساسات نزولی نسبت به دوج‌کوین هماهنگ هستند و طبق داده‌ها، موقعیت‌های فروش ۶۶/۵۲ درصد از قراردادهای باز را تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده تفاوت ۵ میلیون دلاری بین موقعیت‌های خرید و فروش است. با این حال، بازار رمزارزها به دلیل نوسانات خود شناخته شده است و تغییرات ناگهانی در احساسات یا عوامل خارجی می‌تواند بر مسیر قیمت دوج‌کوین تاثیر بگذارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید وضعیت را از نزدیک زیر نظر داشته باشند و راهبردهای مدیریت ریسک را هنگام معامله در نظر بگیرند.


مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال
در زمان نگارش این گزارش مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۰۴/۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۹۹/۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۰/۴۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۲۴/۰ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۰۵/۲۲ میلیارد دلار است که ۹۳/۱۱ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۱۸/۲میلیارد دلار است که ۸۹/۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷/۲۰ میلیارد دلار است که ۸۵/۹۳ درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.