میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۵۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته یک میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۶۷/۰ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۳۴ میلیارد تومان بود و روز ‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌‌شنبه برمی‌گردد که ۵۰ میلیارد تومان بود.
تداوم خروج سرمایه حقیقی
در اولین روز معاملاتی هفته گذشته، برای سومین روز متوالی، پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن ۱۱۷ میلیارد تومان بود. یکشنبه نیز ۵۹ میلیارد تومان خارج شد. دوشنبه ۳۵۲ میلیارد تومان و سه‌شنبه ۴۶۴ میلیون تومان خارج شد.
در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۷۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.
در مجموع کل هفته هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۵۳ میلیارد تومان بود.
در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه افزایش هزار و ۴۳۰ واحدی داشت و یکشنبه شاخص ۷ هزار و ۳۲۸ واحد صعود کرد. دوشنبه شاخص ۱۰ هزار و ۳۲۱ واحد پایین آمد و سه‌شنبه ۲۱ هزار و ۷۲۷ واحد ریزش کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل هزار و ۷۳۲ واحد افزایش یافت.
از سوی دیگر نگاهی به معاملات هفته اول آبان‌ماه نشان می‌دهد وسدید پس از دو هفته توقف، با قدرت به بازار بازگشت و عنوان پربازده‌ترین نماد این هفته را تصاحب کرد. در طرف مقابل نیز زپارس و دابور با کاهش ۱۵ درصدی، کم‌بازده‌ترین نمادهای این هفته بازار سهام بودند.
در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۵۵ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین یک درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۳ هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۶۵۵ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۳ درصدی داشته است.
کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش
میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۶۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۵ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵۸۵ میلیارد تومان بود که ‌‌‌سه‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۷۴ میلیارد تومان بود که روز یکشنبه ثبت شد.
در پایان معاملات روز چهارشنبه اما، کارنامه پنج روزه شاخص‌های بورسی مشخص شد؛ کارنامه‌ای که تنها یک نتیجه داشت و آن هم مردودی شاخص‌های بورسی بود‌، چرا‌که شاخص کل طی معاملات این هفته بورس با کاهش ۰۶/۱ درصدی از دو میلیون و ۲۳ هزار واحد به دو میلیون و دو هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته روند نزولی داشت و از تراز ۶۸۲ هزار و ۹۷۷ واحد با افت ۹۱/۰ درصدی به ۶۷۶ هزار و ۷۲۷ واحد رسید.
بررسی معاملات بورس در هفته اول آبان نشان می‌دهد بازار سهام طی این هفته به‌طور میانگین، پنج میلیارد و ۹۴۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملاتی معادل سه هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان رقم زد. در نهایت باید گفت برآیند معاملات این هفته نیز تغییر مالکیت هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان سهام از حقیقی به حقوقی بود.
این بدان معناست که بیشتر از ۴/۱ همت پول حقیقی دیگر از بورس خارج و وارد بازارهای موازی شد؛ روندی که در هفته‌های گذشته نیز طی شده بود. تکرار این موضوع تنها یک نتیجه دارد و آن هم تقویت بازارهای سفته‌بازی اعم از دلار و سکه و تضعیف تنها بازاری است که به تولید کمک می‌کند.
بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام
نگاهی به معاملات این هفته از آبان‌ماه حاکی از آن است که سهام شرکت گروه صنعتی سدید (وسدید) پس از چندین روز بالاخره به بازار برگشت و صعود قدرتمندی را نیز به ثبت رساند.
به صورتی که در یک روز بیشتر از ۴۶ درصد افزایش قیمت داشت و در نهایت بازدهی هفتگی ۳۶ درصدی را روی تابلو نشان داد.
سفار و سدشت به ترتیب دو نماد دیگری بودند که در این هفته به ترتیب ۲۷ و ۲۲ درصد رشد و جایگاه دوم و سوم بیشترین بازدهی‌‌های هفته را از آن خود کردند.
در مقابل زپارس و دابور با کاهش ۱۵ درصدی بدترین عملکرد هفتگی را میان رقبای خود به ثبت رساندند و به ترتیب به سطوح ۳۷۲۹ و ۱۳۸۵ رسیدند.
کیمیا، فزرین و تکشا نیز هر یک ۱۴ درصد کاهش قیمت داشتند و دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته اول آبان‌ماه بودند.