الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گفت: شرایط و فشار‌های تحریمی حال حاضر در طول ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده و دشمنان نظام اسلامی به دنبال ناامید کردن مردم ایران بودند.

او تصریح کرد: چون اقتصاد ایران وابستگی به نفت دارد طبق تحلیل ها، دشمنان به دنبال ایجاد بحران و از هم پاشیدگی بدنه مردمی بودند تا جایی که صادرات دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران را به صفر برسانند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:به برکت تلاش مردم در طول انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی و تجارب مسئولان، خیلی از شاخص‌ها در مسیر مثبت قرار می‌گیرد و شاهد رشد اقتصادی، رشد تولید و صادرات کالا‌های غیرنفتی بودیم.

او تصریح کرد: طبق تماس با رییس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران پیرامون موضوع صادرات، در مدت ۱۰ ماهه امسال پنج میلیارد دلار صادرات کالا‌های غیرنفتی داشتیم که به لحاظ وزنی نسبت به پارسال حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

حضرتی ادامه داد: طبق جلسات با تولید کنندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس، بسیاری از افرادی که در طول ۴۰ سال گذشته دارای کارخانجات بزرگ هستند اعلام کرده اند که پیشرفت‌های اقتصادی و تولید کشور تا الان وضعیتی به این خوبی نداشته و صادرات در وضعیت مناسبی صورت می‌گیرد بطوری که حتی تولیدات آن‌ها پیش فروش می‌شود.