دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به اینکه در علم حسابداری ، قیمت از سه مولفه مواد، دستمزد و سربار تعیین می شود گفت: در صنعت لوازم خانگی، مولفه مواد شامل دو زیرمجموعه مواد اولیه خارجی و داخلی می‌شود که امسال در بخش مواد اولیه خارجی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 50 درصدی قیمت ارز بودیم و قیمت مواد اولیه داخلی هم نسبت به پارسال شامل تورم 50درصدی شده است. در بحث دستمزد هم طبق مصوبه شورای عالی کار 25 درصد افزایش داشتیم و مولفه سوم که همان سربار است، شامل مواردی مانند انرژی( اب ، برق، گاز) و حمل و نقل می شود که همگی شامل افزایش قیمت بوده اند، یعنی هرسه مولفه قیمتی در صنعت لوازم خانگی افزایش 25 الی 50 درصدی قیمت داشته اند  و این در حالیست که قیمت تمام شده محصولات لوازم خانگی تنها 20درصد افزایش داشته است.

محمدرضا شهیدی  با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی امسال شرایط خوبی نخواهد داشت و تولیدکننده‌ها تاجای ممکن از حاشیه سود خود کم کرده اند تا بتوانند در بازار بمانند ادامه داد: ما در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد افزایش قیمت قانونی برای چهارقلم کالای یخچال، فریزر، لباسشویی و تلوزیون داشته ایم که این میزان افزایش قیمت از میزان تورم کلی کشورکمتر بوده است  چراکه تولیدکننده سعی کرده از سود خود کم کند و قدرت خرید مصرف کننده هم کاهش یافته است.

به گفته وی ذخایر مواد اولیه و توان مالی تولیدکنندگان به شدت کاهش یافته و مشخص نیست این مشکلات در آینده چه تاثیری روی بازار خواهد­گذاشت. یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که قدرت برنامه ریزی و تصمیم گیری برای آینده  از ما گرفته شده ، بخشی از این تصمیم گیری به تخصیص ارز برمی گردد، ارزی که نه دراختیار وزارت صمت است و نه در اختیارتولید کننده و هیچ برنامه ای از سوی بانک مرکزی ارائه نشده که مطلع شویم حداقل تا پایان سال ارز به ما اختصاص داده می شود یا نه و این معضل موجب شده که ما ندانیم تا شش ماه آینده چه اتفاقی برای این صنعت می افتد.