اقتصاد بازار: پیش‌نویس عضویت اتاق بازرگانی اصفهان در کمیته توسعه تجاری و سرمایه گذاری اتحادیه همکاری شهرهای در مسیر جاده ابریشم (CA UN MSCR) که در شهر فوجو چین تشکیل شده با حضور اعضای انجمن بین المللی دوستی شهر فوجو چین در اتاق بازرگانی اصفهان به امضا دو طرف رسید.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه امضای این پیش نویس، گفت: اصفهان و فوجو می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی همکاری نزدیکی داشته باشند.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با امضا یادداشت تفاهم با اتاق بازرگانی آن شهر و نیز پذیرش ،عضویت در اتحادیه مسیر آبی خاکی جاده اربریشم (OBOR) با هدف توسعه روابط تجاری با دیگر کشورهای عضو آن اتحادیه آمادگی خود را برای هکاری اعلام می کند.
وی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای تبادل توانمندی های اقتصادی و توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک بین شهر های عضو (CA UN MSCR) به امضای دو طرف می رسد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته مشترک توسعه سرمایه گذاری و تجارت در فوجو گفت: معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری دو شهر اصفهان و فوجو به یکدیگر و همچنین تبادل اطلاعات از فعالیت های مهم این کمیته است.
رییس انجمن بین المللی دوستی شهر فوجو در این دیدار گفت: فوجو و اصفهان می توانند نقش کلیدی در روابط تجاری و فرهنگی ایران و چین داشته باشند.
شن وی مین افزود: احیای جاده خاکی و دریایی ابریشم می تواند روابط تجاری و فرهنگی کشورهای در مسیر ابریشم را احیا سازد.
وی تصریح کرد: براساس یادداشت همکاری اصفهان و فوجو، اتاق بازرگانی اصفهان به عضویت کمیته کشورهای عضو جاده ابریشم در آمده و می تواند از ظرفیت های این کمیته جهت برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری با سایر کشورهای عضو استفاده کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش جاده ابریشم که در شهر فوجو واقع در استان فوجیان چین تحت عنوان مجمع شهرهای هم پیمان جاده آبی و خاکی ابریشم (UN MSCR CA) در سال 2016 گفت: اصفهان یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار در احیای جاده ابریشم است.