اقتصاد بازار: مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: علیرغم تداوم مبارزه با قاچاق و کاهش میزان آن دراستان متاسفانه به دلیل حجم گسترده آن، مسأله مبارزه با قاچاق كالا كمتر به چشم بيايد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمدي فشاركي در نشستی که با حضور نماينده كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استانداري، مسئول اداره بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز و نماينده محترم پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا استان برگزار شد، افزود: قاچاق کالا اثرات مخربی بر اقتصاد و تولیدات داخلی و نیروی کار ایرانی وارد می کند و از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و مقامات عالی نظام است.
وی با اشاره به گستردگی حجم قاچاق گفت: علیرغم تداوم مبارزه با قاچاق و کاهش میزان آن دراستان و عدم تناسب و توازن مبارزه با این حجم گسترده قاچاق باعث شده تا مسأله مبارزه با قاچاق كالا كمتر به چشم بيايد.
وي با بیان اينكه هدف از مبارزه با قاچاق کالا حمایت از تولید داخلی است، تاکید کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاق، فعالیت مشترک كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استانداري، مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان، اداره بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره كل تعزیرات حکومتی و پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز و پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا استان، در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق و با همکاری دستگاه‌های نظارتی ديگر در دستور کار قرار گرفته است.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان با مدنظر قرار دادن مراكز دپو كالاي قاچاق و برخورد با انبارها، باربري ها و واحدهاي صنفي كه كالاي قاچاق در حد انبوه و گسترده دارند، خاطر نشان كرد: با اجراي دقيق و كامل مبارزه با قاچاق كالا و ارز شاهد برقراري نظم و انضباط اقتصادي و جلوگيري از قاچاق کالا و ارز در حريم پاک اقتصادي در کشور خواهيم بود.
در پايان مسئولان مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بر لزوم جدیت در مبارزه با قاچاق کالا وارز تأکید و اعلام کردند: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و همچنین پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات فرارو به پیروزی در این مبارزه اطمینان داشته باشیم.