اقتصاد بازار: رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با تاکید بر افزایش نرخ ارز بر قیمت میوه های وارداتی و کمبود مرکبات در میدان میوه و تره بار، گفت: اگر دولت برای تامین پرتقال شب عید ثبت سفارش نکند احتمال می رود نوروزی امسال مردم مرکبات را با بالاترین قیمت خریداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ناصر اطرج درباره تاثیر نرخ ارز در بازار میوه، اظهار داشت: به طور قطع افزایش نرخ ارز در آینده ای نزدیک بر روی قیمت میوه های وارداتی همچون موز، آناناس و نارگیل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه موزهای موجود در بازار با توجه به اینکه قبلا خریداری شده، فعلا افزایش قیمت نداشته است، تصریح کرد: به زودی و احتمالا برای شب عید شاهد افزایش قیمت موز خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین درباره وضعیت میوه های موجود در بازار و کمبود آنها، تاکید کرد: متاسفانه اکنون شاهد کمبود پرتقال و نارنگی شمال در بازار هستیم که این منجر به افزایش قیمت پرتقال جنوب شده است.
وی با اشاره به کمبود پرتقال در بازار، تصریح کرد: برای تنظیم بازار و جبران این کمبود مجبور به افزایش قیمت پرتقال هستیم.
اطرج با بیان اینکه تا امروز نرخ پرتقال تامسون جنوب را در بازار میوه و تره بار اصفهان 4500 تومان ثتبیت کردیم، افزود: این درحالیست که همین محصول در پایتخت بین 5500 تا 6000 هزار تومان فروخته شده و افزایش قیمت پرتقال در سایر استان ها موجب شده تا بار کمبودی روانه اصفهان شود.
وی تاکید کرد: برای تامین پرتقال در بازار اصفهان از فردا مجبوریم این محصول را با نرخ 5000 تومان عرضه کنیم اما ممکن است حتی طی هفته آینده نیز دوباره دچار کمبود شویم و باز نرخ آن را افزایش دهیم.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: اگر دولت برای تامین پرتقال شب عید اقدام به واردات نکند احتمال می رود مردم برای نوروز امسال مرکبات را با قیمت نجومی و بالاترین قیمت خریداری کنند.
به گفته اطرج، متاسفانه تا به امروز دولت برای واردات مرکبات شب عید ثبت سفارشی نکرده است و ما بارها این موضوع را به مسئولان تذکر داده این تا با مشکل مواجه نشویم.
وی با اشاره به اینکه نارنگی شمالی رو به تمام شدن است، گفت: در حال حاضر نارنگی بندری با نرخ 7000 تومان در بازار میوه و تره بار اصفهان عرضه می شود؛ همچنین نرخ پرتقال شمال بین 300 تا 1500 تومان و پرتقال جنوب نیز از فردا با قیمت 5000 هزار تومان فروخته می شود.