اقتصاد بازار: دهمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس کمیسیون تشکل ها و با موضوع بررسی فرصت ها و تهدید تشکلهای صنعتی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور همواره نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور دارد و تشکل های این بخش براساس ظرفیت و توان اعضا باید توانمند و اثرگذار باشند.
مجتبی ملااحمدی افزود: کمیسیون صنایع در راستای بررسی مسایل و مشکلات صنعتگران خواستار تقویت تشکل های این بخش است و از این رو خواستار شناسایی فرصت ها و تهدیدهای این تشکل هاست.
رییس کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در ابتدای دوره هشتم هیات نمایندگان سه تشکل استان اصفهان در اتاق ایران ثبت شده بود ولی در حال حاضر به 9 تشکل افزایش یافته است.
محسن پورسینا با اشاره به اینکه تشکل های اقتصادی می توانند عضو اتاق شوند، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان برای تسهیل عضویت تشکل های اقتصادی نیمی از حق عضویت پرداختی توسط اعضای تشکل ها را به خود تشکل باز می گرداند.
وی اضافه کرد: تمرکز تشکل های اقتصادی بر فعالیت و مشکلات اعضا عامل موفقیت آنان می شود و تشکل ها باید جایگاه و میزان اثرگذاری خود را در گام نخست بشناسند.
رضا خیامیان مسئول کمیته انرژی کمیسیون در این جلسه گفت: چنانچه تشکل های استان با اقتدار و پشتوانه اعضا در فضای اقتصادی حضور پیدا کنند به سمت دموکراسی بخش خصوصی پیش می رویم.
ابراهیم حبیب الهی مسئول طلا و فلزات گرانب های کمیسیون از تشکیل تشکل صادراتی طلا و جواهرات استان خبر داد و گفت: این تشکل با هدف توسعه صادرات طلا و جواهرات استان و تقویت تولید صادر محور تشکیل شده است.
مهدی مسایلی مسئول کمیته خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاری کمیسیون در این جلسه خواستار ساماندهی فضای کسب و کار در اجرای مواد 4 و 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با هدف جلوگیری از جنگ قیمت ها در بخش خصوصی شد.