اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اعطا اجازه 100 درصد مالکیت به سرمایه گذاران خارجی در ایران، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار عبدالوهاب سهل آبادی نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و لهستان، اظهار داشت: به مدد توافقی که بعد از سال ها با کشورهای 1+5 به انجام رسید، امروز هیات های ارزشمندی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر کرده و به این نتیجه رسیده اند که که تبلیغات سوء علیه ایران، تنها به دلیل دشمنی با کشور ما صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تمام هیات های بخش خصوصی و هیات های عالی رتبه دولتی به این نتیجه رسیده اند که ادیان و فرهنگ های مختلف در ایران به راحتی و دوستانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند، افزود: اصفهان شهری است که بنا به گفته بسیاری از هیات های خارجی، به شهر دوستی و مهربانی شهرت یافته و خوشبختانه در زمانی که بسیاری از کشورها ارتباط خود را با ایران قطع کردند، مردم اصفهان متوقف نشدند و از روی دانش خود، در رفع تحریم ها کوشیده و عمده نیازهای خود را از طریق صنعت کشور تولید کردند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: امروز در استان اصفهان نزدیک به هشت هزار واحد صنعتی و تولیدی در زمینه های مختلف چون سیمان، فولاد، پتروشیمی، نساجی و ... مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه گفت: واحدهای تولید لوازم خانگی و تاسیسات بهداشتی جزو واحدهای فعال استان بوده و در حوزه صادرات به کشورهای اروپایی نیز فعال هستند.
سهل آبادی افزود: صنعت نساجی از جمله قدیمی ترین صنایع موجود در اصفهان بوده و دارای جایگاه ویژه ای است.
وی با بیان اینکه اصفهان شهری دانشگاهی بوده و تعداد زیادی دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان که در زمره بزرگ ترین دانشگاه های دنیا هستند، نیز درشهر ما به تربیت نیروهای انسانی تحیلکرده می پردازند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از دیگر مزیت های استان را وجود حدود 800 معدن سنگ های تزیینی دارای فعالیت صادراتی، ذکر کرد و افزود: وجود پارک علم و فناوری که با پارک علم و فناوری پاریس نیز همکاری دارد، از دیگر مزایای استان اصفهان است.
وی در ادامه تصریح کرد: استان اصفهان دارای مزیت های کشاورزی نیز بوده و سیب سمیرم یکی از بهترین سیب های دنیا است.
سهل آبادی وجود پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی را نیز از مزایای این شهر عنوان کرد و افزود: اصفهان از نظر آموزش های علمی کاربردی نیز از استان های پیشتاز کشور است.
وی با بیان اینکه در ایران یکی از مترقی ترین قانون ها که اجازه 100درصد مالکیت را به سرمایه گذاران خارجی اعطا می کند، حاکم است، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی است.
ابوطالب جلالی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان در ادامه نیز گفت: یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصاد، توانمندسازی نیروی انسانی بوده و تنوع دانشگاه و رشته های آموزشی، مقوله مهارت آموزی و پتانسیل هایی که در استان اصفهان وجود دارد، بستر های ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و همچنین مشارکت سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است.
رییس اتاق بازرگانی استان سیلسیا کشور لهستان همچنین با بیان اینکه این هیات شامل شرکت های مختلفی چون تجهیزات معدن، روی و ذوب فلزات، تجهیزات نفت و گاز، قایق های خورشیدی، ماشین آلات کشاورزی، کفش مردانه، سنسورهای کنترل دما در معادن و مزارع، محصولات نسوز، صنایع سیمان و ریخته گری، تجهیزات زهکشی، کشتی سازی و تعمیرات آن است، افزود: ما تاکنون جلسات تجاری زیادی در هند، چین، عربستان، آذربایجان داشته ایم.
ریشارد تورانسکی ابراز امیدواری کرد بازدید از ایران منجر به روابط تجاری ادامه دار در آینده شود.
وی گفت: لهستان کشوری بین روسیه و آلمان بوده و یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب شده و ظرفیت و فرصت های زیادی برای تجار ایرانی در لهستان وجود دارد.
در ادامه این نشست فعالان اقتصادی دو کشور به صورت B2B با یکدیگر به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.