معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان اصفهان تا 5 آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: سهم استان اصفهان در طرح توسعه مشاغل خانگی ایجاد اشتغال برای 3000 نفر است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، افسون نیازبخش با توضیح این طرح، اظهار کرد: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور اشتغالزایی شود.

وی افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی است .

به گفته نیازبخش، مخاطبان این طرح در قالب دو گروه متقاضی و پشتیبان بوده که پشتیبانان اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از  از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان این طرح، گفت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال ، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت ، نداشتن بیمه کارفرمایی ( افرادی که بیمه خویش فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند ) از جمله شرایط ورود به این طرح است

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تاکید کرد: پس از ثبت نام، متقاضیان غربالگری و راستی آزمایی می شود، سپس به متقاضیان آموزش ها و مشاوره های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وابستگی شدید طرح‌های اشتغال‌زا به تسهیلات از جمله ایراد ات مخربی است که در این طرح سعی در جلوگیری از آن شده است، تصریح کرد: در این طرح از میزان وابستگی به دریافت تسهیلات کاهش یافته و به طور قطع تسهیلات در جای مناسب خود اعطا خواهد شد، چراکه نخستین کمک برای راه اندازی این مشاغل ، ارائه تسهیلات نیست .

وی با تاکید بر اینکه تمرکز این طرح بر توانمندسازی متقاضیان است، گفت: بخش سوم و مهمترین این الگو، فاز اتصال به بازار است و لذا بعد از بررسی کمی و کیفی محصول، بسترسازی مناسب محصول برای عرضه موفق به بازار در قالب حضوری و الکترونیکی دنبال خواهد شد.

به گفته نیازبخش، متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در دو گروه متقاضیان و پشتیبان ها باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند .

وی ابراز امیدواری کرد: با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال « جهش تولید » باشیم .

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.

انتهای پیام